1

Onderwerp: koraal van isomalt met witte chocolade

n.a.v. het topic van kwebbeltje die zo'n prachtige edelsteen van isomalt had gemaakt, ben ik toch maar weer eens met isomalt aan de slag gegaan.
Een klein deel van de isomalt heb ik gebruikt voor "diamanten" maar dat was nog niet zo'n succes.

Dit recept stond in een folder van de Hanos en werd gebruikt om een dessert mee te versieren, ik vond het ook wel veel op koraal lijken. Aangezien ik voor zaterdag een duiktaart mag maken, leek het me weer een goede reden om weer eens te experimenteren.
Dit is het resultaat geworden

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMTO3G4K.jpg

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

2

Re: koraal van isomalt met witte chocolade

apart! heb je alleen de isomalt verward of heb je er nog wat aan toe gevoegd?

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

3

Ik heb 250 gr isomalt, laten smelten en afkoelen tot 80 graden, daarna 40 gr witte chocolade en kleurstof in de isomalt oplossen en dun uitgieten op bakpapier.

Eenmaal uitgehard kun je het in de keukenmachine tot poeder malen en met een zeefje dun uitstrooien op bakpapier, even in de oven op 160 graden tot het mooi gesmolten is.

Heb jij je al aangemeld als vrijwilliger voor Icing Smiles?? We are baking a difference!!  Voor meer info kijk op
icing smiles

4

Heb bij de hanos de masterclass patisserie bijgewoond, daar hebben ze dit gedemonstreerd. Ziet er super uit ! :thumb:

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

5

nou, die van die edelsteen is niets meer over hoor, helemaal wit uitgeslagen... :s

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

Ziet er goed uit, dat zou ik ook wel eens willen proberen.
Ben benieuwd naar de taart.