Re: poging tot orchideën.
Ik vind jouw orchideeën prachtig en dat zonder cursus! Ik wil ze ook leren maken.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » poging tot orchideën.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik vind jouw orchideeën prachtig en dat zonder cursus! Ik wil ze ook leren maken.
top taartje al zegt iedereen dat haha
kan/wil je ook vertellen hoe je die dan maakt?
Hoe ik wat maak? die tactische foto of die orchideën
De foto, net zo lang draaien met de camera tot ik de juiste hoek heb, vervolgens 20 foto's deleten en de 2 goeie hier op de site zetten
De orchideën, hier op de site de how-to van You-tube volgen en gewoon doen! Veel geduld hebben (ivm met droogtijd) en zorgen dat je ze op kan hangen aan het draadje (zijn overigens witte ipv groene draadjes, daardoor valt het ook minder op). voor het hangen heb ik mijn taartrooster op een brede vaas gelegd, zodat de randen van het rooster oversteken, heel veel ophang mogelijkheid.
De klanten waren heel tevreden en hebben zeker een kwartier de bloemen bekeken. Hun vonden de draadjes ook niet storend, gelukkig. Het was vooral aan de achterkant van het bloemstuk waar de draadjes samen komen, wat ik "lelijk" vond.
Groetjes Monique.
Ben zo blij met alle reacties 
mooi hoor, ik durf die stap nog niet te maken om orchideen te maken
Vraagje: waarom heb je dan draadjes gebruikt? Waarom schik je de bloemen dan niet zo dat je ze vast kunt zetten met een beetje icing? Gaat super!
Vraagje: waarom heb je dan draadjes gebruikt? Waarom schik je de bloemen dan niet zo dat je ze vast kunt zetten met een beetje icing? Gaat super!
ivm met het drogen, en ik heb echt gewoon een you-tube filmpje gevolgd. Misschien volgende keer zonder draadjes. Alles een keer uitproberen he!
En nu met de draadjes was het wel zo dat de klant het bloemstuk er voorzichtig af kon halen om te bewaren.
Want echt met smaak eten doe je ook niet de flowerpaste.
Ook kon ik nu kleine bloempjes er tussen schikken als opvulling.
Dat gaat niet zo als je ze moet plakken met icing.
Groetjes Monique.
wauw, prachtig zeg. Hoop dat ik dat ook ooit kan
Waar de draadjes samen komen en je ze net nog kunt zien, kun je misschien een groen of in de kleur van de bloem gumpaste balletje omheen doen. Dan is het net de basis van de knop als je begrijpt wat ik dedoel. dan is de overgang minder groot.
ik vind dat je het mooi hebt gedaan
Da's geen poging, maar gewoon doen!!! Mooi hoor.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » poging tot orchideën.