1

Onderwerp: vullingen met (slag)room...hoe lang goed buiten koelkast

Ben al steeds hier aan t rondkijken maar het is nog niet gelukt om een antwoord op mijn vraag te vinden...
Ik moet een taart maken waar veel werk in zit...dus die moet al dag van te voren worden gevuld. Kan ik nu geen vulling met slagroom nemen en alleen maar van die vullingen die in het rijtje staan van de houdbaar-buiten-de-koelkast-vullingen?

2

Re: vullingen met (slag)room...hoe lang goed buiten koelkast

Als je hem niet in de koelkast kan bewaren zou ik het op de houvast vullingen houden

Gr.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

Hangt af van hoe groot de taart wordt ( past ie in je koelkast?) en hoeveel decoratie erop moet ( hoe lang blijft ie buiten de koelkast tijdens het decoreren?) en heb je werk plek in een koelkast om 'm in te plaatsen tot ie gegeten wordt. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Het wordt een stapeltaartje 3 laags en nee heb niet echt een koeling ervoor. Moet ook nog eens half uurtje in de auto vervoerd en dan bij t feestje weer op de tafel.
Maar ik dacht dat beklede taarten noooooit in koeling mochten, vandaar mijn vraag....
Ze gaan dan smelten?

5

je kan een taart met slagroom niet buiten de koeling bewaren, slagroom is nogal bederfelijk. Als je hem dus niet kan koelen en als hij lang buiten de koeling staat tijdens decoreren moet je geen koelkastvullingen gebruiken

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

6

Regenboog schreef:

Maar ik dacht dat beklede taarten noooooit in koeling mochten, vandaar mijn vraag....
Ze gaan dan smelten?

Nee hoor, een beklede taart kan best in de koelkast :Y Beter niet in een ijskoude ( dus laagste stand) en het smelten komt eerder door verkeerd afsmeren of door vanuit een te koude koelkast in een te hete ruimte ( condens-gevaar).

Maar in jouw geval zou ik sowieso niet voor koelkastvulling kiezen en hem lekker buiten de koelkast laten :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Thnx voor de tips en adviezen...ik leer hier elke dag weer :)