1

Onderwerp: Merengue botercreme schift

Ik heb mijn merengue botercreme die over was ingevroren, en toen ik kleurstof toevoegde, leek de creme te schiften. Had ik mijn kleurstof voor het invriezen moeten toevoegen? of heb ik iets anders verkeerds gedaan?

Re: Merengue botercreme schift

als de botercreme nog erg koud was en je hebt veel kleurstof gebruikt op kamertemp. kan ie idd gaan schiften...
gewoon door mixen, dan gaat ie wel weer uit de schift...

3

ik heb je even gemeld volgens mij hoort dit bij bakken en vullen.  ;)

4

Tnx Wilma

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

De botercreme was inderdaad koud, maar ik heb niet echt veel kleurstof gebruikt, maar een druppeltje. En ik begrijp dat ik hem nog eens door had moeten mixen?

6

toevallig had ik dat net ook! bij mij lukte het alleen niet om weer uit de schift te krijgen.. heb het 5 minuten geprobeerd maar had geen zin om weer 10 minuten te mixen xD

nu durf ik alleen niet meer zo goed kleurstof toe te voegen :x

echt...het kan even duren maar bij mij komt ie er altijd weer uit!

8

Angela dank je wel voor jou tip, na het invriezen van mijn smb. ontdooid en opgemixt, en ieks de schift erin. Dat gaat niet meer goedkomen dacht ik. Maar dankzij jou tip, de kennie weer op volle toeren gezet en jawel weer uit de schift.
Ik wordt er zelf een beetje geschift van......maar anaway thanks!

9

Je kunt de botercreme ook heel even op vol vermogen in de magnetron verwarmen (ong. 10 seconden). Daarna weer goed mixen.

Groetjes, Elly

Over het algemeen kun je ervan uitgaan dat je eiwitten niet heet genoeg zijn geweest, waardoor de moleculen van het eiwit de vetmoleculen niet kunnen dragen.
Als mijn mbc in de schift gaat gooi ik hem altijd weg, want dan weet ik dat ik iets fout heb gedaan.

Welke kleurstof heb je gebruikt?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

11

Suuz: Voordat ik hem invroor en dus ook gebruikt heb was hij wel goed. De suiker was ook volledig opgelost en ik verhit hem eerder te lang dan te kort denk ik.
Ik heb de kleurstof van wilton toegevoegd, maaf ze smaakte vandaag heerlijk hoor. Fotokes staan op de site. :)

Elly: ik las idd. dat even verwarmen ook een optie was, maar het opmixen was voor mij voldoende. Thanks voor de tip.

12

Botercreme moet altijd na invriezen weer opgemixt worden..
Zelfs als je hem een dag in de koelkast bewaard, dan weer wilt gebruiken dien je hem opnieuw te mixen  :Y  (en niet alleen met MBC.. ook de mix)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Ik had hem idd. weer gemixt na het invriezen ) anders was hij niet te pruimen geweest denk ik en zien mijn toeven er ook niet uit  ;) maar toen kwam de schift erin, maar afijn na nog langer doormixen en was het toch nog goed gekomen.