1

Onderwerp: hart vorm klein beetje spoed

Ik heb van mijn vriendin vanmiddag een hart vorm gekregen. Geen idee welke maat het is. Het is er een van siliconen.
Van links naar rechts is de bovenkant van de breedste kanten is hij 26 cm. Nu is mijn vraag hoeveel mix (ik gebruik moscovisch mix) moet ik gebruiken. Ik had al ergens gelezen dat ik ook met water kan meten. En er kan ongeveer 1,5 liter water in. Maar ik kom er niet uit uit dat schema.
Er zit eigenlijk een beetje spoed achter.   :o  :o Ik wil een taart maken voor mijn ouders (mijn opa is gisteren overleden) en wil een mooie taart maken met miss you erop.

Liefs

2

Re: hart vorm klein beetje spoed

Gecondoleerd

Ik ken het schema van moskovisch niet.
welk merk is het? dan kijk ik met je mee.

3

Ik zou gewoon gokken en de hoeveelheid voor een 22/24 cm taartje aaanhouden. Als je teveel hebt kun je altijd nog een klein schaaltje/bolletje vullen en meebakken.
Sterkte.

4

Ilonas schreef:

Gecondoleerd

Ik ken het schema van moskovisch niet.
welk merk is het? dan kijk ik met je mee.

Oh het is van het merk Easy cake.

5

kobusje schreef:

Ik zou gewoon gokken en de hoeveelheid voor een 22/24 cm taartje aaanhouden. Als je teveel hebt kun je altijd nog een klein schaaltje/bolletje vullen en meebakken.
Sterkte.

En dan gewoon als ronde vorm neem ik aan. DIt gaat me 2e taart worden en het zal niet makkelijk zijn. Ik wil hem dan ook aan me ouders geven. als hij af is.  :(

6

Heb even de tabellen van dlts bekeken. 1,5 Liter is gelijk een 22cm taartje.
Nu vindt ik persoonlijk dat deze tabel vrij krap is dus ik zou een 24cm rond aanhouden (natuurlijk afhankelijk van het aantal personen).

Weet je dan wel hoeveel je moet hebben?

7

Ilonas schreef:

Heb even de tabellen van dlts bekeken. 1,5 Liter is gelijk een 22cm taartje.
Nu vindt ik persoonlijk dat deze tabel vrij krap is dus ik zou een 24cm rond aanhouden (natuurlijk afhankelijk van het aantal personen).

Weet je dan wel hoeveel je moet hebben?

Ehmmm hoe bedoel je? Voor hoeveel personen? Of voor de inhoud?

8

Beide.
Ik gebruik altijd meer mix voor minder personen dan wat er in het schema staat.

22,5cm = 1,7 liter

Ik zou de verhoudingen voor een 24 cm aanhouden, das voor ongeveer 10 personen.
En dan voor 2/3 vullen (evt wat je overhebt apart bakken, das toch niet erg  :9 )

9

Ilonas schreef:

Beide.
Ik gebruik altijd meer mix voor minder personen dan wat er in het schema staat.

22,5cm = 1,7 liter

Ik zou de verhoudingen voor een 24 cm aanhouden, das voor ongeveer 10 personen.
En dan voor 2/3 vullen (evt wat je overhebt apart bakken, das toch niet erg  :9 )

Oke super dan ga ik het eens proberen. Ik wil hem namelijk zaterdag af hebben.  Het is eigenlijk meer voor me ouders. Om gewoon te geven.
Bedankt voor jullie hulp. Als hij af is laat ik hem wel zien.

Liefs

10

Succes
En sterkte

11

dank je wel.

12

Nou hij is dus goed mislukt. De binnen kant zakte in en was niet gaar. De buitenranden waren precies goed.

Geen idee wat er fout gegaan is maar ik ga het vandaag gewoon nog een keer doen. Ik ga dan een vierkante maken en dan ga ik het hart erzelf uitsnijden. Ben ook benieuwd of dit me gaat lukken. Nu zo eerst even bakmix halen.

NOgmaals erg bedankt.