1

Onderwerp: Elektrische oven of hetelucht?

Hallo allemaal

Ik wil morgen gaan bakken. Ik heb de taart dinsdag nodig maar ik wil nog even de gelegenheid hebben om het nogmaals te proberen als het mislukt. Ik heb het nog niet eerder gedaan dus ben heel benieuwd. Nu heb ik alleen nog een paar vraagjes.

Ik heb beide ovens maar wat is nu beter? Ik kan de temperatuur met de hetelucht beter regelen als met de gewone. De gewone heeft ook de neiging om het deel van het baksel dat achterin staat harder te bakken....(lees veel donkerder - aangebrand)

Ik heb een vorm van 26 cm en ik heb al wel gezien hoe ik zelf de mix moet maken maar wat ik niet terug kan vinden hoe heet en hoe lang hij dan de oven in moet.
En over stapsgewijs bakken. Daar zijn de meningen geloof ik over verdeeld maar vraag me toch af of ik dat moet doen of niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen..

2

Re: Elektrische oven of hetelucht?

Heteluchtoven vind k zelf beter, ik heb ook een andere soort oven
Combi metmagnetron en die is vreselijk.

Maar gewone heteluchtoven is veel beter vind ik zelf!

3

Ik denk dat je dit het beste kunt uitproberen. Iedere oven bakt weer anders. Zelf heb ik een hete luchtoven en een combinatieoven ook met heteluchtfunctie. Ik gebruik eigenlijk alleen de "gewone" ovenstand. Wel bak ik oplopend, dat bevalt mij het beste, maar is ook weer erg persoonlijk.
Gewoon uitproberen dus, heb je gelijk weer een mooi smoesje om te bakken :lol:

4

Ik ben fan van een heteluchtoven, maar anderen weer meer van deconventionele (onder- en boven warmte)oven. Het is dus echt kijken wat jij lekkerder vind bakken.
Bak je hetelucht dan moet je er wel rekening mee houden dat je de temp ongeveer 10% lager zet dan de conventionele oven.

Mijn oven is ook gelijk mijn magnetron (combi) maar dan wel 1 waar je taart niet in hoeft rond te draaien (en ik kan lekker wel gewoon metaal in mijn magnetron doen  :P ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik denk dat ik eerst maar even de hetelucht probeer. Maar weten jullie dan ook hoe heet (evt opvolgend) en hoe lang ik  moet bakken?