1

Onderwerp: spoed vraag over barbie taart bakken

help dames

ik moet voor zaterdag een barbietaart maken maar ik weet niet welke bakvormen ik nodig heb ik heb alleen een grote tulband bakvorm hoe kan ik daarvzn een barbietaart maken want hij heeft een groot gat in het midden.

hoop snel wat van jullie te horen alle tips zijn welkom

groetjes sousje

2

Re: spoed vraag over barbie taart bakken

Dat gaat wel, je moet tenslotte toch een gat maken om de barbie in te steken, nu zal het alleen maar gemakkelijk zijn, kun je een gewone barbie gebruiken zonder de benen eraf te slopen, hahaha!
Je zou ook een metalen of glazen (hittebestendig, dan wel) kom kunnen gebruiken als bakvorm, ik weet niet of je zoiets hebt?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

hihii benen slopen nee de barbie dient tevens als cadeau voor de kleine meis. maar dat kan dus gewoon want het is een best grote gat ben bang dat de barbie bijna niet te zien is als ik hem erin stop  :think:  of het lijkt alleen zo het is namelijk mijn eerste barbietaart. hmmm ik moet even kijken of ik wat bols heb maar ik ga het ook in de tulbandvorm proberen

bedankt voor je antw :thumb:

grt

4

Je bedoelt dat het gat van de tulband vorm te wijd is?
Dat kun je goed wegwerken met de fondant/marsepeinbekleding...
Ik heb het vroeger wel eens in een tulbandvorm gemaakt; ging prima hoor, dan bekleedde ik de tulband eerst, daarna de barbie erin steken en dan het ontstane gat weer wegwerken met een fondantcirkel of zo...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

o maar natuurlijk dat ik er zelf niet op ben gekomen
superbedankt voor je tip

grt

6 Laatst bewerkt door MR (30-12-2010 10:13)

Omdat sommige barbies lange benen hebben is mijn tulband te laag. Daarom bak ik nog een mini tulband en die zet ik dan boven op de grote tulband. Daarna bekleden net zoals Kokkie beschrijft.

7

Wel eventjes meten of de benen erin passen. Anders moet er nog een ondertaart bij. Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

8

nou ik ga vandaag een barbie kopen en ga dan even meten en anders koop ik voor de zekerheid een mini tulband vorm

bedankt voor de tips

9

Een kleine blanda kan ook ipv de mini tulband.............meen gelezen te hebben dat die moeilijk te vinden is  :think:

10

Tijdje terug heb ik deze barbie gemaakt,, ze staat er rechtop in met benen en al..............

http://img87.imageshack.us/img87/5886/charity.jpg

11

oo super handig dank je wel het is inneens een stukke duidelijker

12

hallo allemaal
hoe veel cake moet ik  bakken dan  , ik zie hier 3 op elkaar .

13

Mooi onderwerp. Ik ga er ook eentje maken en heb nu een rvs schaal van 29 cm en eentje van 15 cm bij de action gehaald. Begreep dat dat wel te doen was? Nu nog uitrekenen hoeveel ik van wat nodig heb. Ben z'n rekenwonder.  :nooo

Ik had bedacht om de onderste taart te vullen met banketbakkersroom en de bovenste met jam. Dan afsmeren met boterceme. Iemand nog betere iedeen.

Wel jammer dat ik niet z'n mooie Kenwood heb. ahha 10 minuten mixen met een handimixer van uit mijn moeders tijd is toch wel afzien. Nou ja kan erger om het helemaal met de hand te doen.  ;)

14

karin09 duidelijk zo, heb ik ook wat aan dankje!:D

15

karin09 duidelijk zo, heb ik ook wat aan dankje!:D

16

ik lees hier maar ook op internet en in tijdschriften, cake en biscuit.
wat gebruiken jullie voor een barbie taart of andere taarten of is dat wat jij zelf het pretiigste vind?

17

Gister de barbietaart geprobeerd te maken van fijnecakemix. Nou wat een drama!! De taart bleef na 3 uur nog klef dus denk dat die oven niet goed genoeg was. Nou ja het was op mijn werk en de kinderen vonden het iig super leuk.

Maar die taart kan ik dus niet zaterdag mjin vrienden voorschotelen he?  :nooo  Dus ik ga zo maar eens die biscuittaart proberen te maken. Kan alleen niet vinden hoeveel ik nodig heb. Het schema geeft geen hoeveelheden aan voor een bolschaal. Ik heb er nl eentje van 29 cm en eentje van 15 cm.

Met gewone cakemix zou de taart te zwaar worden heb ik gehoord, maar ik neig daar eerlijk gezegd wel naar. Ben helaas niet z'n bakswonder.  O-)

18

hello lady's

nou ik heb gister de wonder molt gekocht om nog een barbie taart te maken ik denk dat hij hiermee super mooi wordt.

zodra ik hem heb gemaakt plaats ik hem in de taart parade

grt sousje O-)

19

@iloontje: tabellen geven wel aan voor de blanda's 28cm en andere maten...........anders je vorm vullen met water en voor elke halve  liter water 1 ei en de rest van de ingrediënten dan naar verhouding.

@sousje: ben benieuwd naar je barbie uit de wondermold!

20 Laatst bewerkt door iloontje (19-01-2011 13:36)

Heb gekeken naar de tabellen. Bedankt. Ik wil alleen met bloem werken,dus weer anders dan het schema, maar het recept heb ik
hier ergens gevonden. Stond bij succes verzekerd.  :thumb:

Ik had de schalen gevuld, maar als ik kijk naar de tabellen kom ik op meer eieren uit. Dus dat ga ik nog maar even nameten. Heb alleen geen maatbeker meer zag net. Dan maar met een colafles. Jeetje een beetje goed keukengereedschap is wel handig bij z'n ondernemening. Heb ookal een mixer uit het jaar kruik.  :rolleyes:

Als ik 'm nu ga bakken hoelang houd ik 'm dan goed? Het feestje is
pas  zaterdag, maar ik moet morgen  werken dus vandaar. Het is toch het beste om de taart een dag later te bewerken?

Echt een bakmaagd zoals jullie lezen.  :o

21

Wanneer ga je hem vullen en bekleden? Als je dat vrijdag gaat doen, zou ik het kapsel na afkoelen in de vriezer stoppen en 2 uur voor je aan de slag wilt, eruit halen.

22

Idd vrijdag. Oke dat ga ik doen. Even plaats zoeken ik de vriezer. ahaha Die is dus bomvol voor de verjaardag enzo.  :rolleyes:  maar invriezen is dus geen probleem. Oke fijn.

23

Oke hij staat in de oven. Maar na 5 minuten lijkt het wel of ik de zijkant al zie verkleuren. De oven staat op 180 graden. Klopt dit wel??

24

:nooo meeste ovens op 160, lager zetten dus :Y , mag nog niet verkleuren

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

25

oke, nou ja beetje te laat gedaan, maar goed. Maar nu rijst ie mooi, alleen in het midden.  :/