1

Onderwerp: Wanneer toef erop?

Hallo Allemaal,

Nog even een vraagje, ik heb een opdracht voor zaterdag.
Ik ben zelf zaterdag niet thuis, en wil ik dus vrijdag ochtend al een toef op een cc maken.
Is dat mogelijk?
Het word zaterdagmiddag opgegeten?
Of stort de toef dan in? Of droogt hij uit?
Ik hoor het graag.

Groetjes

2

Re: Wanneer toef erop?

Ik maak ook heel vaak cupcakes een dag van tevoren incl. toef, als je het in de koelkast bewaard kan het volgens mij geen kwaad hoor.

Ik heb zelfs cupcakes met toeven van Merinquebotercreme en chocoladeganache op een koele plaats in huis in de cupcake carrier bewaard en ook die cupcakes bleven prima.

Toch is de koelkast altijd de beste optie volgens mij.

Groetjes Chantal

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

Bedankt Chantal,
Maar nu heb ik net de toeven uitgeprobeerd.
Maar als ik mijn schaal in een pan heet water zet dan smelt mijn suiker niet.
Moet de kom onder heet water zijn?
Hoelang moet je kloppen?
Hoe doe je dat met een garde of lepen ofzo??

Ik ga ook zo beginnen met mijn eerste toeven. Bij de kolom hiernaast kun je "recepten" aanklikken. Daar kun je bij het hoofdstuk "vullen" precies vinden hoe je mbc moet maken. Succes!

Ja die had ik al gelezen.
Maar het was 2x mislukt, 3 keer scheepsrecht;)
Het is dus gelukt, heb ik 2 gemaakt en ze waren zalig!!

Hoe waren die van jou Jootjekadootje??

Groetjes

OMG...voor het eerst mbc gemaakt dus. Afijn...je zou met de kom op schoot en een lepeltje erbij op de bank gaan zitten... zo lekker! Kop thee en een goed boek erbij haha
Goed gelukt dus. Ik had mini cc'tjes gemaakt voor de dames van de ouderraad op school (we hadden vergadering) met een lila toef en voor de mannen van de brandweer (mijn lief volgt een cursus) de gewone cc's met een witte toef. Er mochten van hem geen hartjes of bloemetjes op, dus ik heb er disco dip overheen gedaan.

7

Ik doe altijd op een heel laag gaspitje een pannetje kokend water en daar zet ik een rvs schaal in die net niet het water raakt. Dat gaat bij mij altijd goed.
In mijn recept doe ik altijd de suiker met de eiwitten samen warmen en dan lost de suiker goed op.

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl