1

Onderwerp: Botercreme vulling

Hallo, voor as vrijdag ga ik 2 taarten maken voor mijn jarige meisjes. De biscuits heb ik vanavond gebakken en morgen/donderdag wil ik ze afmaken. Ik las dat de botercreme 1/1 niet lekker is als vulling. Hoe moet ik dan de botercreme maken voor de vulling?? Ik heb geen mix en het is te laat dit nog te bestellen..?
Wie kan mij helpen?

Ps als ik de taarten woensdag afmaak, kan ik ze dan tot vrijdag/zaterdag in de koelkast bewaren, of moeten ze dan in de vriezer?

2

Re: Botercreme vulling

Bij de recepten staan er ook andere botercremes, die lekkerder zijn dan de 1op1. De 1 op 1 gebruik ik ook alleen maar om af te smeren.

Maar je kan natuurlijk ook een hele andere vulling erin doen, banketbakkersroom, chocolademousse, noem maar op!

Tja zelf ben ik geen voorstander om een taart al een paar dagen van te voren te maken, maar ik zou hem heel goed tremperen en hem in de ijskast bewaren.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

3

Bedankt voor de reactie! Ik ga dan denk voor de banketbakkersroom en de volgende keer gewoon weer een andere vulling proberen!

Als ik ze een dag van tevoren ga maken, kom ik in tijdnood ben ik bang.. De een wil nl een prinsessentaart, de ander een olifantentaart en dan nog een appeltaart en de traktaties voor school..  :/ ik dacht gelezen te hebben dat het je het gerust 2 of 3 dagen van tevoren kan maken, als het maar goed koel bewaard wordt. Maar ik probeer er dan wel zo laat mogelijk aan te beginnen.

Weet niet of je nog wat aan mijn reactie hebt... maar ik heb pas een grote geboortetaart gemaakt, op zaterdagavond. M'n moeder kwam daar de baby bekijken op woensdag, en de taart smaakte nog supervers zei ze! Ik weet natuurlijk niet of dat altijd zo is, maar dit is in elke geval mijn ervaring.
Succes ermee!