1

Onderwerp: taarten invriezen

Ik heb rondgesnuffeld maar ik krijg het niet gevonden. Ik zit met het volgende probleem. Mijn zusje gaat trouwen (dat is niet het probleem) en ik ga voor haar de bruidstaart maken. Nu heb ik gewoon een full-time baan en zij gaat op een vrijdag trouwen. Ik moet de taart dus eigenlijk al in het weekend af hebben.

Kun je een taart een week eerder maken en dan in zijn geheel (dus de vulling en het marsepein ook) invriezen en op een later tijdstip weer gebruiken? dan kan ik namelijk in het weekend de taart maken en die donderdags uit de vriezer halen.

Ik hoop op een reactie. Alvast bedankt.

Groetjes Sandra

2

Re: taarten invriezen

Yep...gaat prima. Wel in de koelkast ontdooien en rustig op kamertemp laten komen daarna, als je em van de diepvries uit in de warmte zet, heb je kans op condensvorming en kan hierdoor je marsepein gaan smelten.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Re: taarten invriezen

Ik heb het laatst ook noodgedwongen gedaan en ging prima. Hij kan wat condenseren, als je hem in de koelkast zet, daar moet je niet van schrikken, dit droogt vanzelf weer op als je hem er uit hebt gehaald om verder af te werken of af te leveren.