Onderwerp: red velvet vraag
Hi allemaal, ik heb een recept voor red velvet cupcakes, maar ik kan niets vinden over red velvet cake. kan ik gewoon hetzelfde recept gebruiken? en wat is dan de baktijd en temperatuur? ik wil een 24cm cake maken.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » red velvet vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hi allemaal, ik heb een recept voor red velvet cupcakes, maar ik kan niets vinden over red velvet cake. kan ik gewoon hetzelfde recept gebruiken? en wat is dan de baktijd en temperatuur? ik wil een 24cm cake maken.
Ik heb wel eens gelezen dat ze dit recept ook voor een taart hebben gebruikt, dus cake moet dan ook wel lukken lijkt me.
Ik zou dan gewoon op de gok een hoeveelheid maken, 2/3 bakblik vullen, wat je over hebt kan je cc van maken.
En dan als hij er mooi uitziet even in prikken, of hij gaar is.
bedankt. ik heb 'm intussen gebakken, 10 min op 140, 10 min op 150 en 20 op 175. Ik vind 'm niet zo hoog geworden
Ziet er wel leuk uit. Misschien volgende keer meer beslag?
ja precies, of gewoon in een kleinere bakvorm. Mijn taart is nu klaar, ik ga 'm zo posten
Ik heb diverse keren gemaakt als cake. Van de 5 keer heb ik er 3 weggegooid!!!
Ze rijzen idd niet. Is heb toen gewoon 2 gebakken en deze op elkaar gezet om toch de hoogte te krijgen....maar ze blijven heeeeerlijk!!!! Oh ja, ik heb gewoon voor de hoeveelheden
Ik heb net een red velvet cake gemaakt en die werd (tegen m'n verwachting in) nog aardig hoog. Alleen de kleur staat me tegen; hij is meer roze dan rood geworden, en laat ik nou net helemaal niet van roze houden
Het komt vast doordat ik te krenterig ben geweest met kleurstof, eigen schuld dus. Er zit nu nog geen vulling in, maar de cake smaakt zo ook prima!
Ik heb hem gemaakt volgens het recept dat bij de ingezonden recepten staat, de baktijd aangepast en een bakvorm van ongeveer 22 cm gebruikt.
Ik heb net een red velvet cake gemaakt en die werd (tegen m'n verwachting in) nog aardig hoog. Alleen de kleur staat me tegen; hij is meer roze dan rood geworden, en laat ik nou net helemaal niet van roze houden
![]()
Het komt vast doordat ik te krenterig ben geweest met kleurstof, eigen schuld dus. Er zit nu nog geen vulling in, maar de cake smaakt zo ook prima!
Ik heb hem gemaakt volgens het recept dat bij de ingezonden recepten staat, de baktijd aangepast en een bakvorm van ongeveer 22 cm gebruikt.
Hoeveel beslag heb je gebruikt? En baktijd aangepast, hoelang moest hij?
Precies de hoeveelheden als in het recept. Een klein deel had ik achtergehouden voor een extra cakeje, maar die hoeveelheid was te verwaarlozen hoor
De baktijd weet ik niet precies, ik gok 55 minuten, misschien zelfs langer. De oventemperatuur had iets hoger gekund en de tijd korter, maar voor nu is hij goed gelukt.
bedankt allemaal. Ik ga 'm zaterdag proeven, ben erg benieuwd. Ik heb natuurlijk wel de vanille creme gemaakt en geproefd, wat is die lekker zeg, die ga ik vaker maken voor andere taarten en cupcakes.
Precies de hoeveelheden als in het recept. Een klein deel had ik achtergehouden voor een extra cakeje, maar die hoeveelheid was te verwaarlozen hoor
![]()
De baktijd weet ik niet precies, ik gok 55 minuten, misschien zelfs langer. De oventemperatuur had iets hoger gekund en de tijd korter, maar voor nu is hij goed gelukt.
Dank je, ik ga hem ook eens proberen.
Hallo,
Ik ben nog een groentje in het bakken maar heb de microbe te pakken...
Ik heb nu reeds 4 maal de red velvet cake 'proberen' maken maar het lukt me gewoon niet. Ik volg het recept helemaal precies op (ik vond het recept op de Solo website and hier net hetzelfde recept gevonden).
Ik bak meerdere biscuits en die rijzen zo hoog en worden altijd een echt succes. Deze daarentegen stijgt niet echt op ondanks het bakpoeder en baking soda..
Hij is papperig heel zwaar en smaakt naar bloem, het is alsof het een massa plakkerige maar vaste pap is en zodus totaal niet luchtig...
Kan ik misschien zelfrijzende bloem gebruiken in plaats van patiseriebloem? Zou dit het probleem zijn? Ook al geprobeerd een zekere hoeveelheid bloem door maizena te vervangen maar zonder succes.
Alle hulp welkom!
Groetjes
Heb je al het recept geprobeerd die hier op de site staat? Ik heb ze toevallig vorige week weer gemaakt, prima gelukt weer. Ik had ze dit keer zelfs gemaakt met een beetje bakpoeder ipv baksoda en dat was geen probleem.
Bloem vervangen door maizena? Maizena is toch een bindmiddel, dan krijg je toch juist een niet luchtige en massieve taart? Of ben ik in de war?
Bloem vervangen door maizena? Maizena is toch een bindmiddel, dan krijg je toch juist een niet luchtige en massieve taart? Of ben ik in de war?
Nee, je vervangt maar een klein gedeelte van de bloem met maizena. (125gram bloem en 20 gram maizena). Het heet dan cakebloem
Ow echt waar? Weer wat geleerd!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » red velvet vraag