1

Onderwerp: botercreme-vraagje

hallo, ben ik weer.
ik heb zojuist botercreme gemaakt (1:1)

heb ik een biscuit gemaakt, maar toen ik mijn 1e laag daarmee besmeerde ging de bescuit helemaal stuk.....
hoe los ik dit op?
moet mijn BC dunner?hoe krijg ik dat dan?

o ja, ik wil als vulling ananasjam met yoghurt. kan dat??

Re: botercreme-vraagje

Heb je de biscuit wel helemaal af laten koelen?

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

3

ja, was goed afgekoeld...

4 Laatst bewerkt door Yvonne88 (18-01-2011 18:14)

Klinkt alsof je te snel met de BC aan de slag bent gegaan.. Volgende keer wat langer laten staan :)

5

maar goed, morgen nog een kans. heb nog 1 boltaartje staan, die is morgen aan de beurt. maar dan is de bc dus niet te dik?

6

Was de boter wel goed op kamertemperatuur? En lang genoeg laten mixen? Want het kan ook dat de botercreme te stug was ipv zalverig

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

hoe heb je de botercreme gemaakt, met de mix? Mix en poedersuiker gemengd, water toegevoegd, 10 minuten op hoogste stand gemixt? Dan moet hij zacht genoeg zijn om uit te smeren. Niet eerst id koelkast zetten :)
Of heb je botercreme met poedersuiker en boter gemaakt? Dat mengsel is steviger, gebruik ik alleen voor de buitenkant.

8

de 1:1 is bedoeld om de (stevigere) buitenkant af te smeren, niet om je taartlagen mee te besmeren (is ook niet zo lekker) (tenminste ik begrijp dat je dat deed?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

heb niet de mix gebruikt. heb ik ook niet hier.
125 gr roomboter, 125 gr margarine, 250 gr poedersuiker, 10 min gemixt, en is niet in de koelkast geweest.
maar hoe ga ik dat dan gebruiken morgen??
ik zal toch iets op de lagen moeten smeren zodat de vulling  ( yoghurt met ananasjam) er niet in trekt....

iemand de gouden tip?

10

ik heb er nog nooit yoghurt opgesmeerd, maar wel vruchtensaus, die is ook gietbaar en dat gaat prima. Trekt wel wat in de biscuit, maar is juist wel lekker daardoor.
Ik denk dat het moet kunnen,  :think: maar hoezo wil je yoghurt gebruiken? (Het meest worden slagroom of kwark gebruikt.)

11

heel even in de magnetron is mij als tip gegeven en het werkt. wel op de laagsye stand echt maar enkele seconden

12

maar echt, de 1:1 botercrème is niet smakelijk voor op een taartlaag, echt niet :nooo

13

nou, de jongen waar ik dit mee wilde doen "had er geen zin in!!" :grr:  voornix moeite gedaan.

maar ik ga gewoon zelluf aan de slag hoor!! haha
vast bedankt voor de tips.

waarom yoghurt? omdat ik die had staan, hihi. dacht lekker fris met de ananasjam