1

Onderwerp: Taart smelten als ie met inpak folie in de koelkast staat??

Ik vraag me af, als je een taart inpakt met doorzichtig bloemen folie en de taart moet in de koelkast (door de vulling die in de koelkast moet), gaat de taart dan niet smelten omdat er het plastic omheen zit?
Zit namelijk met een stapeltaart die in de koelkast moet, maar niet in een doos past. Of is het toch beter deze gewoon open en bloot in de koelkast te zetten? (Alleen in de onderkant van een taartdoos?).

Dankjewel alvast :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

2

Re: Taart smelten als ie met inpak folie in de koelkast staat??

Kan allebei. Het nadeel van alleen in de doos is dat er misschien luchtjes uit je koelkast in de taart gaan zitten. Door het plastic eromheen voorkom je dat (mits je het goed verpakt). Het gaat niet smelten met de folie erom hoor.

3

of in de koelkast zetten in de doos en om de doos een vuilniszak en die goed dicht maken want luchtjes van ui en knoflook en groenten zitten zo aan je taart.

4

Maar juist door die vuilniszak wordt de taart toch vochtig? Want dan kan ie niet ademen? Of heb ik het mis?
Heb meestal houdbare vullingen, dus ben het niet gewend een taart in de koelkast.

Bruidstaart Groningen

5

mijn taart is ook een keer gaan smelten doordat er folie om zat, ik heb het zonder nooit gehad.
Ik gebruik verder nooit koelkastvullingen en zet ze weg op een koelelement

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

6

Ik pak het pas op het allerlaatste moment in en laat een opening aan de zijkanten van het folie vrij. Ik ben nl. ook bang, dat het anders gaat smelten of condenseren. Tot nu toe (afkloppen!) is dat zo goed gegaan.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

7

Maar tis niet voor mezelf, maar voor een klant. Dus dan heeft op t laatste moment inpakken ook niet veel zin, want daar moet ie bij hun nog een nachtje in de koelkast staan. Heb hem gisteravond dus maar alleen in de onderdoos meegegeven. Zij zetten hem dus zonder folie in de koelkast. Durfde het toch niet aan. Vanmorgen wordt ie aangesneden.

Bruidstaart Groningen

8

Ik weet zeker dat het goed is gegaan, met of zonder de folie!!