26

Re: kadopapier???

Op de folie plak ik altijd dubbelzijdig tape en daarop komt de taart met kartonnetje te staan. Zo schuift 'ie niet tijdens het vervoer.

Succes met je opdracht!

Jacqueline

27

Hoe kom je aan een dubbelzijdige tape, grappig dat is dan wel erg handig,...

Vertel het me ik zal het dan maar snel halen

28

Ik heb meestal brede tape die mijn man ook voor het werk heeft. Erg sterk, ongetwijfeld te koop bij de bouwmarkt.

Jacqueline

29

Vizzstick schreef:

Of je zoekt een familie klusser of kennis klusser die wat rest mdf heeft liggen.

ik heb aan mijn zwager gevraagd  O-)  O-) heb er nu 12 liggen van ong 30x30 en 1 keer 40x40 ;)

oh, die dubbelzijdige tape! ook helemaal niet aan gedacht :thumb:

30

Ja goed hé die dubbelzijdige tape,,,DANKJE YAKEFRANK!!
Goeie tip  :thumb:

Doen jullie trouwens tussen ieder laag stapeltaart ook een kartonnetje tussen?
2, 3 ,4 of 5 lagen? nee toch ik heb dat nooit gezien, want ze stoppen uiteindelijk een hele lange dowel van boven tot helemaal beneden in steken...

31

ik dacht dat dat we nodig was. ik heb tot nu toe alleen met 2 lagen gewerkt en in febr mag ik mijn eerste 3 lagen maken. maar denk dat een kartonnetje geen overbodige luxe is!!!! wel ff op maat knippen als het niet past...

32

Achjaa...moet wel ff duidelijk zijn.
Maar k zie dit zo weinig

33

Dubbelzijdig tape is te koop bij de Action  :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

34

Thnx Almie

35 Laatst bewerkt door Annemiek (18-01-2011 12:48)

Ik gebruik ook mdf van de bouwmarkt. Met de gammapas zagen ze het gratis op maat. Dan een papiertje en doorzichting cadeaufolie eroverheen. Ik smeer meestal wat botercreme op het folie zodat de taart blijft staan, doe er geen kartonnetje meer onder.

De meesten vragen of ik het plankje terugwil en ik zeg dan dat als ze het nergens anders voor gebruiken en het anders weggegooid wordt, ik hem graag terugwil. Dat is bij mij makkelijk, want ik bak alleen voor bekenden.

Tussen de lagen gebruik ik tegenwoordig van dat witte board waar ook makettes van worden gemaakt. Die kan je met een hobbymesje makkelijk precies op maat snijden en dan meebekleden. Lekker dik en stevig (bij een hobbywinkel gekocht).

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

36

Ik heb bij mijn 3 lagen taart overal een kartonnetje tussen gedaan. dat is wel zo makkelijk voor het snijden van de lagen.

Als je er voor zorgt dat de kartonnetjes net ietsjes kleiner zijn als de cake, dan zie je er niets van.

bovendien denk ik (maar ik kan het mis hebben :) ) dat het ook iets steviger zal zijn omdat je dan de volledige ondergrond van de volgende laag op die dowels rust ipv kleinere punten.

"If people have no bread, let them eat cake" - Marie Antoinette

37

Ik heb met watervaste stift op mijn plankjes geschreven dat ik het fijn zou vinden als ik ze terug zou krijgen. En tot nu toe heb ik dat ook van iedereen nog terug gekregen. Soms duurde het wel even maar het is toch wel makkelijk als je niet elke keer nieuwe platen moet zagen.

38

BeautyCakes schreef:

Doen jullie trouwens tussen ieder laag stapeltaart ook een kartonnetje tussen?
2, 3 ,4 of 5 lagen? nee toch ik heb dat nooit gezien, want ze stoppen uiteindelijk een hele lange dowel van boven tot helemaal beneden in steken...

Ja, anders zakt de taart in. Die lange dowel doen ze zodat de taarten minder snel gaan schuiven. Ik doe zelfs 2 taartkartonnen tussen de lagen.
Bij bekende vraag ik ook of ik het plankje terug mag. Tenzij ze er, wat Annemiek zegt, iets mee willen doen (wat nooit is). Weggooien vind ik ook zonde. Doe trouwens niet bij elke taart een plankje...

39

Ja maar je doet de dowel er in, dan komt er een kartonnetje en dan de taart???
Dat ziet er toch helemaal niet uit..of heb ik het mis...denk ik misshcien een beetje te ingewikkeld!

40

ja dat klopt. maar het is de bedoeling dat de douwel en het kartonnetje dus niet te zien zijn.... je moet beide netjes op maat maken voordat je ze in of tussen de taart doet

41

Je maakt het kartonnetje net iets kleiner als de cake (dan valt hij helemaal weg. mocht het er niet helemaal ondervallen kun je natuurlijk ook nog een decoratief randje om je lagen doen.

"If people have no bread, let them eat cake" - Marie Antoinette

42

Annemiek schreef:

Tussen de lagen gebruik ik tegenwoordig van dat witte board waar ook makettes van worden gemaakt. Die kan je met een hobbymesje makkelijk precies op maat snijden en dan meebekleden. Lekker dik en stevig (bij een hobbywinkel gekocht).

Ik ken dat karton niet, maar blijft het dan niet aan je taartlaag onder het board plakken? Of is het glad karton? Klinkt namelijk wel handig!

43

Ja inderdaad, wat voor kartons zijn dit?
Kun je ook trouwens kartons bij de gamma etc winkels halen?