1

Onderwerp: hoe zit het met ontdooien van vlaaivullen gecombineerd met slagroom?

wie kan me helpen, ik wil een taart maken met als vulling slagroom en hak vlaaivulling.
nu vraag ik me af hoelang van te voren ik de taart uit de vriezer moet halen en geeft dit geen problemen voor de slagroom ( met het ontdooien hiervan dat het te lang buiten de koelkast staat)

ik ga het vanmiddag maken en zaterdag nodig.
hoop dat iemand hier meer vanaf weet.
gr marijke

2

Re: hoe zit het met ontdooien van vlaaivullen gecombineerd met slagroom?

Avond ervoor uit de vriezer (wel invriezen in taartdoos met pedaalemmerzak er dichtgeknoopt omheen!) en laten ontdooien in de koelkast in doos en zak. Dan ongeveer een uur voordat je gaat serveren uit de koelkast en in doos en zak op temperatuur laten komen. Pas als je gaat aansnijden de taart uit de zak en doos.

3 Laatst bewerkt door malau (18-01-2011 13:20)

bedankt voor je reactie maar ik ben bang dat de slagroom snel bederft??? of gaat dat niet zo snel.
zit namelijk te twijfelen tussen slagroom ( wat misschien na invriezen minder lekker is) en vlaaivullng of botercreme en vlaaivullong.

de slagroom staat namelijk met bekleden toch een tijdje buiten de koelkast ( tussen de taart) en met ontdoooien ook weer?
of maak ik het mezelf te moeilijk

4

Ik zou tijdens het ontdooien wel de zak van je taart halen hoor! Anders kan de condens niet weg en slaat tegen je taart, wat een smeltende taart tot gevolg kan hebben.. In een taartdoos kan wel, als het vocht maar weg kan!

5

tine83 schreef:

Ik zou tijdens het ontdooien wel de zak van je taart halen hoor! Anders kan de condens niet weg en slaat tegen je taart, wat een smeltende taart tot gevolg kan hebben.. In een taartdoos kan wel, als het vocht maar weg kan!

Ja, idd, GEEN plastic zak om de taart laten vanwege het vocht.

6

Slagroom met vlaaivulling gaat prima hoor. Zo snel bederft het nu ook weer niet. Wel op een redelijk koele plek ondooien. Ik gebruik dit het meest als vulling, zijn ze hier helemaal verzot op. Ik bewaar de taart altijd in een koele bijkeuken en hij staat alleen met het aansnijden in de warme kamer/keuken. Hij krijgt de tijd niet om te bederven, want dan is hij allang op!!!! :9

7

ga de tips opvolgen en vlaaivulling met slagroom doen.
bedankt!!!!

gr marijke

8

Ik laat de zak altijd om de doos met ontdooien. Mijn taarten zijn altijd helemaal 'droog'.

9

Hij was heerlijk!!!
ging perfect zo met slagroom invriezen en de combi met vlaaivulling is heerlijk fris!
was prima!