Onderwerp: Taartramp bij Boerderijwedstrijdtaart
Deze taart heb ik gemaak voor een wedstrijd die vanmiddag gehouden wordt ter ere van 100 jaar landbouwnederzettingen in de vallei waarnaast ik woon.

Het begon allemaal heel leuk, het boetseren van de dieren en het maken van de stal en de traktor ging allemaal zonder problemen. Ook het bakken van de taart ging goed, hij zit boordevol met gedroogde vruchten, noten en ook wat Amaretto en Brandy en werd mooi hoog. Dat kon allemaal lang van te voren gedaan worden want die taart wordt alleen maar lekkerder als je hem goed verpakt bewaard. Maar toen begon de ellende. Gisteren wilde ik de taart gaan vullen met Amaretto creme en abrikozenjam maar het lukte me niet hem door te snijden met mijn taartzaag dus moest daar een kartelmes voor verschijnen. De eerst laag ging nog wel, hij brokkelde alleen een beetje aan de rand maar bij het doorsnijden van de tweede laag viel hij helemaal uitelkaar. Ik was wanhopig. Het is me gelukkig gelukt om alles weer aanelkaar te plakken met extra jam en heb hem daarna afgesmeerd met een dikke laag Amaretto creme. Nou maar afwachten wat ze ervan zeggen op de wedstrijd. De taarten worden beoordeeld op smaak, uiterlijk, orgineliteit en presentatie.
https://www.facebook.com/doritscakedesign

, kon het zelf nauwelijks geloven.