1

Onderwerp: Brush embroidery en taartenkoekjes

http://i1111.photobucket.com/albums/h463/stephvdp/P1020929.jpg

Ik kwam instructies voor brush embroidery tegen in het Wilton Jaarboek en wilde het meteen proberen. Ik vind het een leuke techniek, maar moet er nog wel echt mee oefenen! Helaas had ik maar 12 koekjes gemaakt om het mee te proberen, dat was eigenlijk niet genoeg. Maar het begin is er!

http://i1111.photobucket.com/albums/h463/stephvdp/P1020905.jpg

Deze heb ik toen ook maar meteen versierd, omdat ze dezelfde kleuren nodig hadden. De details zijn niet allemaal even netjes gemaakt, maar het was leuk om te doen. Ik heb in elk geval een middagje lekker gefreubeld!

2

Re: Brush embroidery en taartenkoekjes

Heb even op moeten zoeken wat brush embroidery is. Wat een leuke techniek om weer eens iets anders te doen.

Leuke koekjes

Ziet er erg leuk uit! Ga vooral door

Groetjes van Nicole!!

4

Dankje! Ja sorry, ik ken de term ook pas sinds gisteren maar had er niet aan gedacht het uit te leggen. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, tenminste, in elk geval niet voor deze simpele plaatjes  :Y . Ik heb geprobeerd uit te leggen hoe het werkt op mijn blog, je spuit de omtrek met royal icing en gaat er dan snel met een vochtig kwastje overheen. Ik ga het zeker nog eens proberen!

5

ik vind ze heel erg mooi!

Mooi !

Ik kende deze techniek al . Staat ook op mijn lijstje om eens uit te proberen.
Ik ben net zo'n "koekjes-mens"  :lol:  :P

Wat enorm leuk gedaan.
Ik heb je blog gekeken en je hebt het duidelijk uitgelegd.

8 Laatst bewerkt door angelina17 (18-01-2011 19:53)

Ik vind je brushembroidery heel goed gelukt hoor! Ik heb het zelf een tijdje geleden ook geprobeerd, maar die durf ik hier niet te showen! Niet dat het echt megaslecht was, maar ik wil het zeker nog een keer oefenen. Maar de jouwe is zeker heel goed gelukt. Is voor mij een teken dat ik het toch maar een keer moet gaan proberen.
Ik denk trouwens dat mijn icing te dik was en dat het daardoor niet goed lukte. Misschien moet ik anders ook maar een kijken naar de uitleg in het wilton jaarboek. Welk jaarboek is het trouwens? Ik had zelf het voorbeeld uit de mjamtaart

Groetjes Angelina

9 Laatst bewerkt door StephL (18-01-2011 20:01)

Dankjulliewel allemaal, leuk om te lezen :D!

Aan Angelina: mijne is zeker nog niet zo mooi als op het plaatje dat ik als voorbeeld had, daar was de icing veel verder uitgesmeerd als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien dat het bij mij ook beter gaat als mijn icing net iets dunner is (vooral in het begin veegde ik eerst mijn hele lijntje weg, oeps...). Maar als het te dun is ben ik bang dat je geen 'streepjes' meer ziet.

Het was het huidige jaarboek, met die circusfiguurtjes erop, pagina 120. Het is een heel erg beknopte uitleg, ik heb behalve op de koekjes ook nog even op een keukenpapiertje geoefend. Ik heb inmiddels ook een Youtubefilmpje gevonden, daar wordt een heel ander kwastje gebruikt, misschien dat dat ook beter gaat:

http://www.youtube.com/watch?v=uTKIb7Q-mZU

10

Dat is echt heel herkenbaar, ik veegde dus ook eerst het hele lijntje weg. Je moet het idd echt heel voorzichtig doen en zorgen dat je kwastje echt goed nat is, tenminste ik dacht dat het dan veel beter ging. Het is al weer een maandje of 3 geleden toen ik het heb gemaakt. Ik ga zometeen ook maar eens je filmpje bekijken, bedankt voor de tip!! :Y

11 Laatst bewerkt door Assie de Graaf (18-01-2011 20:47)

bedankt voor het filmpje een mooie koekjes.

12

Vind je koekjes al heel mooi gelukt!!  :thumb:

Dankjewel voor de link naar het mooie en duidelijke filmpje.
Een poosje terug ben ik ook aan het proberen geweest, en idd. een breed kwastje werkt het makkelijkst. Ook het lijntje dat je spuit moet niet al te dun zijn, anders veeg je te makkelijk alles weg....
Ik ga binnenkort toch ook maar weer eens oefenen denk ik, want met deze techniek kun je toch wel héle mooie koekjes maken.... :)

13

Wow heel mooi gedaan!

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

14

Ja, ik wou dat ik dat filmpje had gezien voordat ik het probeerde  :lol: . Ik denk inderdaad ook dat het beter met een wat dikker lijntje kan, ik had gelezen dat je het beste tip 2 kan gebruiken, maar de volgende keer zou ik tip 3 nemen. Met al deze nieuwe tips jeuken mijn handen wel echt om het binnenkort nog eens te proberen!

15

Ik vind je brush embroidery erg goed gelukt, zeker voor een eerste keer... :thumb:

En al die verschillende ontwerpen voor je taart-koekjes zijn leuk!!!

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

16 Laatst bewerkt door angelina17 (19-01-2011 19:51)

Ik heb mijn fout ook gelijk gezien op het filmpje. Dus ik had ook beter eerst het filmpje bekeken voordat ik dit ging doen. Ik heb dus een veel te smal penseeltje gebruikt en een ronde penseel ipv een platte.
Het ziet er eigenlijk ook zo gemakkelijk uit. Hmmmm, dat wordt dus toch nog maar eens oefenen voor mij!

In ieder geval bedankt voor je filmpje, dat was in ieder geval lekker duidelijk  :Y  :thumb:

Leuk! Bedankt voor de link naar het filmpje. Het is heel duidelijk.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

prachtige koekjes !