1

Onderwerp: vlinders zakken in

ik heb hele leuke vlinders van marsepijn gemaakt, heb ze op een stuk karton gelegd met een vouw erin zodat het net lijkt of ze vliegen,maar nou zakken ze bij mij gelijk weer naar beneden.
ik heb ze een nacht in het karton laten staan.wie heeft voor mij een tip of weet wat ik verkeerd heb gedaan?

Re: vlinders zakken in

Je staat hier vereerd ik meld je even dan ga je naar de goede rubriek en krijg je ook vast meer reacties!

3

Klein&Fijn is een show-rubriek, in de "Show Off"-categorie en dus niet bedoeld voor vragen.
Juist als je nieuw bent is het handig om éven de sticky's (=belangrijke topics bovenin elke rubriek) te lezen voor je een topic plaatst.

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

stom! ik snap er idd nog niets van. ik hoop dat ik het nou goed heb gedaan. bedankt!

5 Laatst bewerkt door Annekehil (17-01-2011 22:00)

liantro schreef:

ik heb hele leuke vlinders van marsepijn gemaakt, heb ze op een stuk karton gelegd met een vouw erin zodat het net lijkt of ze vliegen,maar nou zakken ze bij mij gelijk weer naar beneden.
ik heb ze een nacht in het karton laten staan.wie heeft voor mij een tip of weet wat ik verkeerd heb gedaan?

Zelf maak ik vlinders van fondant evt. met tylose er door. Fondant heel dun uitrollen. Marsepein droogt niet mooi in.

6

liantro schreef:

stom! ik snap er idd nog niets van. ik hoop dat ik het nou goed heb gedaan. bedankt!

Nee, niet echt.

[MOVE]  is engels voor verplaatsen, dat is wat ik heb gedaan.  En ondertussen heb jij een nieuw topic geopend in Bekleden. En ook dáár hoort je topic dus niet, die hoort in Decoreren, dat is hier.
Echt, even de sticky's lezen en er gaat een wereld voor je open :)

Ik ga even kijken of er een nuttig antwoord op je andere bericht geplaatst is en dat verplaats ik hierheen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Je kan beter fondant gebruiken, liefst versterkt met tylose dan worden ze mooi hard en blijven in vliegstand staan.

Marsepein bestaat grotendeels uit gemalen amandelnootjes. Nootjes bevatten olie en dat maakt alles zo zacht. Fondant bestaat voornamelijk uit suiker en dat wordt dan ook hard.

Dus helaas... je zal het nog'es moeten doen maar dan met fondant  ;)

Met zoete groet! Akire

8

ik heb ze een week of 2 geleden gemaakt met zeelandia marsepein en tylose. Wel meer tylose gebruiken dan bij fondant, maar dan lukt het prima.

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties