1

Onderwerp: kan ik n taart een dag gestapeld laten staan met houten dowels?

het onderwerp is de vraag :-)

ik heb beloofd dat ik de verjaardagstaart voor het zoontje van de juf maak maar nou ga ik m op zaterdag brengen terwijl hier voor zondagmiddag is.
Kan ik m een dag opelkaar bewaren? En hoe dan (waarin) want het is een stapeltje van 2 hoog. ik bewaar altijd alles  'los' en stapel net voor het aansnijden.... zucht

2

Re: kan ik n taart een dag gestapeld laten staan met houten dowels?

Goed stuttten, dan kan je het prima een dag van te voren doen.
Als je er botercrème in hebt hoeft het niet in de koelkast, bij andere vulling natuurlijk wel. Ik zou het zelf gewoon zonder iets in de koelkast doen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

hij wordt gevuld met botercreme met smaakje (waarschijnlijk nutella) dus hij hoeft niet in de koelkast.
Ik ga er gewoon 3 of 4 onder zetten (wordt 20-15) stapel dus dat moet lukken :-)

hoe zorg ik dat ze niet gaan schuiven? Van elkaar af schuiven dus. ik wil ze niet met icing aan elkaar plakken want dan trek je de onderste kapot als je ze van elkaar af haalt.

thx

4 Laatst bewerkt door Almie (19-01-2011 08:53)

Als je het kartonnetje van de taart die er bovenop gezet wordt iets kleiner afknipt dan de taart zelf, en dan op de taart eronder zet, dan zuigt ie zichzelf ook vast. En de marsepein/rolfondant van de bovenste taart plakt dan waar ze elkaar raken aan de onderste taart.
Moet je hem alleen wel in 1x goed plaatsen, je kunt niet meer schuiven :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

5

dank jullie wel.

ik heb m er inderdaad gewoon opgezet met niks ertussen (behalve dan het taart karton) is super goed blijven staan dus de juf was blij (en ik opgelucht...)