1

Onderwerp: Help wat doe ik verkeerd

had een heel mooi taartje gemaakt en bij ons in de koele kast gezet (is 13 graden ongeveer) daar hangt een airco unit in.
Dag 1 was mn taartje perfect dag 2 al minder en dag 3 helemaal gesmolten. afgesmeerd heb k met de botercreme van de shop.
Vulling was aarbeienbavaroise dit had k afgeschermd met een dijkje van botercreme.

Wat kan dit zijn

2 Laatst bewerkt door Noenoe (17-01-2011 20:18)

Re: Help wat doe ik verkeerd

Waarschijnlijk door je botercreme. Hier zit namelijk water in en dan smelt je fondant of marsepein. Voor het afsmeren kun je het beste 1:1 botercreme gebruiken.

3

Vocht.

Voor al onze suikerwerken is vocht regelrecht de grootste vijand. Botercreme, chocolade, royal ising, isomalt... allemaal houden ze beslist niet van vocht!

Met zoete groet! Akire

4 Laatst bewerkt door figarodt (17-01-2011 20:28)

Mij is verteld dat  taarten met fondant niet in de koelkast mogen.

5

Ok bedankt mensen ik ga eens eerst eens die compacte botercreme proberen.

6

figarodt schreef:

Mij is verteld dat  taarten met fondant niet in de koelkast mogen.

Die van mij staan toch regelmatig in de koelkast, daar gaan ze niet van smelten, wel even zweten als je ze eruit haalt maar dat droogt weer op niks aan de hand.

Say YES with joy. Say NO without fear.

7

ik zet al mijn taarten in de koelkast (laagste stand) en ik smeer ook al mijn taarten af met botercrememix en ik heb pas 1 x een smeltend achterwerk  gehad :lol: (maar dat kwam omdat de achterkant van de taart te dicht tegen de vochtige achterwand van mijn koelkast stond.
Ik heb toch al best heeeel veeeel taarten gemaakt en dus nog nooit last gehad.

Alles goed???? nee 3 fout