1

Onderwerp: Help !!!!

Beste medebakkers.
Wie kan mij helpen.
Als beginnende taartenbakster zit ik met een vraag.
Wat is nu een gemakkelijke taart om mee te beginnen?
Dus bakken , vullen , bekleden en versieren.
Ik heb  mijn eerste taartje gedaan maar volgens mij ben ik te perfect.
Het was een bedank taartje. In mijn ogen was die mislukt.
Maar af gaande op de kreten van huisgenoten (Kids, man lief).
Heb ik besloten van hem toch maar af te geven.
De persoon in kwestie was er heel blij mee.
Maar toch vond ik hem niet geslaagt.
Vooral het bekleden ging moeilijk.
Maar ik geef niet op. Misschien ben ik te moeilijk begonnen.
Vandaar dus mijn vraag wat is nu een simpel taartje om mee te beginnen. Tips over bekleden , versieren altijd welkom.
Hopelijk word ik ooit zo goed als jullie.
Al twijfel ik daar toch wel aan.

2

Re: Help !!!!

Eén tip: volg een workshop! Dan ben je direct goed op weg geholpen en kun je verder experimenteren. In een workshop krijg je heel veel tips waar je echt mee verder kunt! Doen!

Groetjes van Natascha!

3

Als je net begint zou ik zelf nog niet voor andere gaan bakken eerlijk gezegd. Wat simpel is? Taart kopen  :P
Maar daar heb je niets aan. Oefening baart kunst. Een basis workshop is altijd een goed begin omdat je daar als je een goede hebt in ieder geval ook meteen tips krijgt over van alles en nog wat.

Ik vind zelf een ronde taart gevuld met aarbeienjam en botercreme en afgesmeerd met boter creme bekleed met marsepein het simpelst. De aankleding kun je zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk en is ook een beetje afhankelijk van de uitstekers/tools die je hebt.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

4

Ik snap niet zo goed wat je precies bedoeld?

En ik ben wel benieuwd of je foto's hebt van het volgens jou mislukte taartje? :)
En wat heb je dan voor taart gemaakt?

Ik zou gewoon beginnen met simpele vulling, jam oid.
Bekleden met een leuk kleurtje en wat bloemen eroverheen?
Misschien een simpel puzzelplaatje, of met valentijn op komst hartjes erop?

Bekleden ging bij mij ook altijd compleet mis, ik heb het hierdoor opgegeven. Maar bij een workshop dit weekend heb ik geleerd dat je de marsepein aan de zijkanten een beetje strak moet trekken en dan met de zijkant van je hand van bovenop naar beneden moet strijken als het ware. En niet bang zijn om het marsepein kapot te trekken als je het strak trekt! :)

5

De vulling was het probleem niet.
Ik heb de taart gevult met een laag bokkepootjescreme en laag botercreme.
Het was een ronde taart versiert met strik en roosjes.
Het bekleden ging vooral moeilijk. Het maken van roosjes en strik dat ging mij vrij goed af.
En niet bakken voor andere. Gezien ik iemand wou bedanken voor alle hulp en ik niet hou van taart kopen heb ik voor haar een taart gemaakt.
Het is niet zo dat ik morgen en komende dagen taarten al maak voor andere
Het eerst maar is onder de knie krijgen voor mij zelf.
Ik heb een foto maar zeer slecht getrokken.
Zodra ik kabeltje voor digitaal fototoestel terug vind.
Kan ik een fatsoenlijke foto er op zetten

6

Heb de tips opgevolgt.
Net even gekeken voor een basisworkshop.
Ben benieuwt of het wat uit haalt.
Hou jullie zeker nog op de hoogte

Gewoon veel taartjes maken, oefening baart kunst en dat geld hier ook. :Y
Met een paar uitstekers heb je heel gemakkelijk en snel een taartje versierd. Ik heb in het begin ook veel bedank-, verjaardag- en beterschapstaartjes gemaakt.
Ik deed vooral taartjes van 15 cm doorsnede, dan heb je niet zo veel biscuit en vulling nodig en niet zo'n grote lap om te bekleden en het 'strak' krijgen van de taart is bij zo'n klein taartje net zo moeilijk als bij een grote taart.

If live gives you lemons, make lemonade!