1

Onderwerp: Agar Agar

hallo

Ik had een vraagje over Agar Agar ( bindingsmiddel ) Dat is in plaats van gelatine.

Weten jullie hier meer ovr het wegen van de agaragar hoeveel het overeenkomt met de gelatine.

Bij de vullingen staat er gelatine hoeveel gram of blaadjes.
Zou ook willen weten over de Agar Agar!!

2

Re: Agar Agar

Je staat in ieder geval verkeerd......zal je melden zodat je berichtje naar de juiste rubriek verhuist.........

3

oopss

dankje wel

4

Agar agar bindt ongeveer 2 tot 3 keer zo goed als gelatine. Dus het aantal gram gelatine delen door 2.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

makatralsy schreef:

Agar agar bindt ongeveer 2 tot 3 keer zo goed als gelatine. Dus het aantal gram gelatine delen door 2.

Dus geef mij eens een voorbeeld

7

BeautyCakes schreef:
makatralsy schreef:

Dus geef mij eens een voorbeeld

Dat is dan toch gewoon de helft van wat je aan gelatine nodig zou hebben?  :/

8

Oohhh zoo!
Ja klopt, dacht even er niet bij na.

dankuu

9

ghehe, die momenten kennen we allemaal wel eens.  O-)
:lol:  Succes!

10

hahaha ja inderdaad vooral als je dat dag en nacht moet doen :P

11

voor 3 gram gelatine kan je 1 gram agar-agar gebruiken.

12

Dankje ALisa

13

Graag gedaan :), good luck!

Ik ga het binnenkort ook uitproberen, heb er nog geen ervaring mee en had ook een topic hierover geplaatst vandaar dat ik het wist!

14

oohh ja vandaar
Maar dus 3 gram gelatine is dus 1 gram agar agar

Er is in mijn forum ook verteld dat je de helft moet dan, dan wat de gelatine aangeeft.

Dusik snap dr ook niks meer van...

15

je kan ook eventueel googlen dat heb ik ook gedaan! maar zoals ik al in de mail aangaf nog niet zelf geprobeerd....

succes.

16

Ik las hier: http://eten-en-drinken.infonu.nl/produc … atine.html
dat Agar agar maar 2 tot 3 uur stijf blijft.  Ik zie m'n vulling al zo tussen de taart uitlopen... Hebben jullie hier ervaring mee?

17

nee geen ervaring mee..

18

Nee ik heb er ook geen ervaring mee, wel weet ik dat als ze bij ons in de familie agar agar gebruiken voor pudding of iets dat het wel redelijk lang stijf blijft, heb het tot nu toe nog niet uit elkaar zien vallen.....

Jammer dat er zo weinig mensen hier ervaring mee hebben he? Ik heb nu 2 keer geprobeerd aardbeienmousse te maken met agar agar, en beide keren mislukt.....maar de aanhouder wint ga het gewoon nog eens proberen totdat het lukt en dan laat ik het jullie zeker weten!