1

Onderwerp: kadopapier???

hoi dames,
ik heb voor 28 januari mijn eerste bestelling voor een onbekende staan.... ja ja, heel spannend...  :D
nu was ik van plan om zo'n plankje te gebruiken om te taart op te zetten en deze te bekleden met groen papieren kadopapier. het is een jungle taart. ;)
mijn moeder kwam vanmiddag met de vraag of het papier niet gaat afgeven/verkleuren/vlekken door de boter waar hij eventueel mee in aanraking komt....

weten jullie dat? kan ik het plankje aankleden met gewoon kadopapier of moet dat met folie??? ik heb wel rol doorzichtig folie liggen dat ik er eventueel overheen kan doen. of staat dat weer rommelig???

groetjes,
Petra

2

Re: kadopapier???

Je pakt het plankje eerst in met kadopapier en daar overheen doe je dan weer een laag transparante folie. Rechtstreeks op het kadopapier wordt inderdaad een vieze boel.

3

Yep  :Y . Eerst papier en dan de folie

4

thanks!! daar had ik zou echt niet bij stil gestaan. O-)

5

Ik heb wel eens met cadeaupapier bekleed en dan met van dat plastic boekenkaftfolie wat je kunt plakken afgewerkt (jaja, lastige omschrijving). Kun je ook schoonmaken en opnieuw gebruiken.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

6

Ik zou om te beginnen je kapsel op een ( goed passend ) taartkartonnetje zetten en dán op je , met kadopapier en folie bekleedde , plankje zetten . Je kunt hem vastzetten met een plakbandje .

Carpe Diem !

Icehorse schreef:

Ik heb wel eens met cadeaupapier bekleed en dan met van dat plastic boekenkaftfolie wat je kunt plakken afgewerkt (jaja, lastige omschrijving). Kun je ook schoonmaken en opnieuw gebruiken.

Heb ik ook wel eens gedaan maar dat is wel veel duurder dan gewoon (niet plakkend) doorzichtig folie.

Life is what you bake it.

8

Gewoon doorzichtig folie over je papier heen doen!  :Y  :Y  :Y

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

9

Maar wat voor plankje kun je dan gebruiken, om die kadoopapier en doorzichtige foliepapier overheen te doen?

Dat moet wel een stevige zijn.

En waar haal je dat plankje?

10

Je kunt de dunste plaat MDF bij de gamma op maat laten zagen, daar passen iets van 50 plankjes van 33x33 cm uit..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Bommeltje schreef:

Je kunt de dunste plaat MDF bij de gamma op maat laten zagen, daar passen iets van 50 plankjes van 33x33 cm uit..

Ik heb een kleinere MDF plaat laten zagen wss, want ik heb er maar 8 of zo uit gekregen  :D

Ik heb in de Wibra vorige week iets gevonden in de solden. 12 bladen craftpapier met allerlei dessins, kleuren én sommige glitters..voor 1,5euro.

Die plaats ik op mijn plankjes van 33x33. daarover dan folie.  :Y

12 Laatst bewerkt door BeautyCakes (17-01-2011 15:51)

'
wat is het hele woordje van mdf plaat

Hoeveel gaat mij dat kosten, de dunste plaat?

13 Laatst bewerkt door Reini (17-01-2011 16:21)

Medium-Density Fibreboard of MDF is geperst board met een middelharde dichtheid.

Ik dacht dat het goedkoopste (dunste) slechts 8euro kost.

Edit: In de folder staat vanaf 9,99euro

http://www.gamma.com/assortiment/hout-e … materiaal/

14

Wat doen jullie moeilijk zeg. Neem gewoon plank mee die je geschikt vind
Thuis zelf aan de slag met decupeer zaag kost je geen kosten bij zagerij van de winkel zelf..

Ik haal meestal plank bij hornbach en zaag gewoon zelf.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

15 Laatst bewerkt door Reini (17-01-2011 16:38)

Cupla schreef:

Wat doen jullie moeilijk zeg. Neem gewoon plank mee die je geschikt vind
Thuis zelf aan de slag met decupeer zaag kost je geen kosten bij zagerij van de winkel zelf..

Ik haal meestal plank bij hornbach en zaag gewoon zelf.

moeilijk? In de gamma zagen ze het gratis voor je. Da's net makkelijk  :D
Niet iedereen heeft een decoupeerzaag en dat gebruiken kost je zelf ook nog geld  O-)

16 Laatst bewerkt door Rabbeltje (17-01-2011 16:29)

decupeerzagen zullen zowiezo maar weinig mensen hebben ;) een decoupeerzaag misschien wel  ;)  :rolleyes:

zagen bij de gamma is alleen gratis met gamma-pas. en naar mijn mening: een héél stuk makkelijker dan thuis gaan zitten klooien ;)

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

17

Ja met decoupeerzaag. Ja maar in winkel moet je vaak wachten op jonge knullen en dan gaan ze domme vragen stellen vind ik persoonlijk. Dus ik doe liever zelf thuis :o

maargoed dat is mij mening.....en als ik mijn mening niet mag uiten dan zout ik wel op van deze forum  :Y

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

18

Doen jullie ze voor elke taart die je maakt dat plankje gebruiken?

19

bij de karwei is zagen inderdaad ook gratis. De kleine platen gaan vanaf 4 euro geloof ik, dus als je inderdaad maar een paar plankjes nodig hebt, is dat ook een optie.

En als je ze terug krijgt kun je ze inderdaad gewoon hergebruiken, maar denk dat bij veel bestelde taarten je niet gaat vragen of je het plankje terug mag.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

20

HAHAHAHAHHAhahha ja maar waarom niet?
Sommige mensen doet dat echt hoor, vind het wel normaal?

Of is dat niet....

21

Cupla schreef:

maargoed dat is mij mening.....en als ik mijn mening niet mag uiten dan zout ik wel op van deze forum  :Y

Als het je niet zint moet je dat vooral doen, maar het lijkt me absoluut niet nodig om je gelijk aangevallen te voelen!  :)
Andere mede forummers mogen immers net zo hard als jij hun mening uiten?

Enn verder on topic; Of je zoekt een familie klusser of kennis klusser die wat rest mdf heeft liggen. Zo ben ik aan een paar plankjes gekomen(ik bak (nog)niet voor onbekende). Maargoed, das niet handy voor de grootverbruiker van plankjes.  :)

22

Als ik taart maak zet ik ze de laatste tijd eigenlijk altijd op een plankje, wel zo stevig vind ik.
Ik heb plankjes laten zagen van 29x29 en die passen netjes in 30x30 dozen. Mensen die regelmatig taarten bestellen of in de buurt wonen vraag ik het plankje terug. Dat vinden ze trouwens helemaal niet raar ofzo, juist wel logisch.

23

Enn verder on topic; Of je zoekt een familie klusser of kennis klusser die wat rest mdf heeft liggen. Zo ben ik aan een paar plankjes gekomen(ik bak (nog)niet voor onbekende). Maargoed, das niet handy voor de grootverbruiker van plankjes.

Dat ga ik eens aan mijn vader vragen  :P

Workshops en taartbenodigdheden: www.Cakexclusive.be Webshop:www.cakexclusiveshop.be

24

Pegitje schreef:

Enn verder on topic; Of je zoekt een familie klusser of kennis klusser die wat rest mdf heeft liggen. Zo ben ik aan een paar plankjes gekomen(ik bak (nog)niet voor onbekende). Maargoed, das niet handy voor de grootverbruiker van plankjes.

Dat ga ik eens aan mijn vader vragen  :P

zeker doen!  :thumb: 

Ik hoopte op 1 plankje maar kon zo'n beetje uit heel zn restpartijtje stukken zagen. Helemaal handig zo'n vader  ;)

25

hahahahah
Ik zou gewoon dat plankje terug vragen waarom niet?
Bij bepaalde mensen dan...