Ik heb intusssen een mailtje terug van het voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën met daarin het volgende
Ossewit is inderdaad niet het beste product qua gezondheid. Ik kon niet de exacte vetzuursamenstelling vinden, maar wel die van gesmolten rundvet. Ossewit is een product op basis van gesmolten rundvet, vandaar dat ik gesmolten rundvet als uitgangspunt heb genomen. Qua vetzuursamenstelling maakt het niet uit of u roomboter of Ossewit gebruikt. Beide bevatten zo'n 50 gram verzadigde vetzuren en 3 gram transvetzuren per 100 gram product. Beide soorten vetzuren moet je zo min mogelijk binnen krijgen.
Dus niet slechter dan roomboter lijkt me. Heb intussen even rondgebeld en ga deze week een pot kokosvet kopen. Dit is bijzonder gezond en ook hard! De smaak is neutraal. Dus moet lukken lijkt me. Ook hebben ze in deze winkel een harde plantaardige boter waarin geen soja zit! Bij nieuwe experimenten laat ik de resultaten wel weten
Groetjes Loltje
Heb dit berichtje ook bij mijn andere topics geplakt, weet namelijk niet zo goed waar het het best past........