1

Onderwerp: Callebout fondant!

Voor de dames die deze fondant kennen, kunnen jullie me wat antwoorden geven.

* Is dit een harde of een soepele fondant?
* Hoe is de smaak?
* Kan ik t vergelijken met bv bakels?

Jullie ervaringen dus over deze fondant  O-)

2

Re: Callebout fondant!

volgens mij is het callebaut met au ;)

ik kan je er verder helaas niet mee helpen!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3 Laatst bewerkt door Vicarth (17-01-2011 16:41)

Ik gebruik deze fondant. Hopelijk heb je iets aan mijn antwoorden. -Het is niet zo soepel als die van funcakes, maar ze is wel makkelijk te kneden. Dus ze is zeker niet hard.
-De smaak is  :9  Heel lekker!
-Vergelijking met Bakels kan ik jammergenoeg niet maken...
In ieder geval: ik gebruik ze graag! Zou ze in ieder geval niet meer wisselen voor die van funcakes. Funcakes hard niet uit, deze wel. Dus je kan ze ook goed gebruiken voor bijvoorbeeld boetseersels.

Groetjes van Natascha!

Waar kan je het kopen :)

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

5 Laatst bewerkt door Reini (17-01-2011 16:41)

Rabbeltje schreef:

hahaha.. ik ben niet de enige spellingsfreak  :lol:  :lol:

Ik heb de Callebaut ook nog niet geprobeerd.
Al ben ik wel nieuwsgierig hoe die is.. dus volg ik verder mee  ;)

6

Het is de geweldigste fondant die je maar kunt hebben :D:D
Ik wil, nadat ik deze ging proberen, echt niks anders meer!
Het is niet echt een soepele fondant, je moet hem even goed doorkneden..daarna werkt hij heerlijk!
De smaak is zeer neutraal, totaal niet zoet. Ik krijg er alleen maar heel positieve reacties op :).
Of je het kunt vergelijken met Bakels weet ik niet zo goed, ik vind in ieder geval dat hij niet zo plakt als Bakels.

Ik hoop dat je er wat aan hebt zo!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7 Laatst bewerkt door Vicarth (17-01-2011 16:43)

Esther mv Nick en Sanne schreef:

Waar kan je het kopen :)

In verschillende webwinkels! Zoek maar eens op callebaut fondant en je krijgt verschillende hits (vb. taartenfee in België).

Ow ja, wel een nadeel: meestal enkel verkrijgbaar in emmers van 7 kilogram, maar hier en daar ook per kilogram.

Groetjes van Natascha!

8

Reini schreef:
Rabbeltje schreef:

21 februari misschien  O-)

Groetjes van Natascha!

9

Vicarth schreef:
Reini schreef:
Rabbeltje schreef:

..ik ben een kei geworden in het doelbewust missen van hints.. wat bedoel je met 21 februari??  O-)  O-)

10

Liene schreef:

Het is de geweldigste fondant die je maar kunt hebben :D:D
Ik wil, nadat ik deze ging proberen, echt niks anders meer!
Het is niet echt een soepele fondant, je moet hem even goed doorkneden..daarna werkt hij heerlijk!
De smaak is zeer neutraal, totaal niet zoet. Ik krijg er alleen maar heel positieve reacties op :).
Of je het kunt vergelijken met Bakels weet ik niet zo goed, ik vind in ieder geval dat hij niet zo plakt als Bakels.

Ik hoop dat je er wat aan hebt zo!

Heb je toevallig wel een vergelijk met MMF? Daar werk ik normaal of met M&B, vrij soepele fondant soorten dus...

Sorry dames voor t spelfoutje  :o

En waar je t krijgt weet ik eigelijk niet voor particulieren.. ik koop groothandel in...

11

Je kan het ook rechtstreeks bij Callebaut kopen.

12

@Joyce : Callebaut is veel stugger dan M&B, ik vind deze dus waardeloos (sorry voor de fans)

13

CakeStudio schreef:

@Joyce : Callebaut is veel stugger dan M&B, ik vind deze dus waardeloos (sorry voor de fans)

M&B vind je waardeloos of Callebaut?
Wat vind jij van de smaak van Callebaut?

14 Laatst bewerkt door Liene (17-01-2011 18:05)

Waardeloos  :nooo ....Oh nee, echt niet hoor!
Haha, maar dat is natuurlijk gewoon  heel erg persoonlijk.

MMF vond ik inderdaad ook erg prettig werken, maar echt vergelijken ga ik niet doen hoor....dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

15

Reini schreef:
Vicarth schreef:
Reini schreef:

..ik ben een kei geworden in het doelbewust missen van hints.. wat bedoel je met 21 februari??  O-)  O-)

En weeral die 'hints'! Voor een woord dat je niet kent, gebruik je het toch wel veel   :D  :lol:

Groetjes van Natascha!

16

Vicarth schreef:
Reini schreef:
Vicarth schreef:

En weeral die 'hints'! Voor een woord dat je niet kent, gebruik je het toch wel veel   :D  :lol:

compleet off topic (excuses daarvoor) Het is omdat mijn man zegt dat ik geen hints wil snappen dat ik het woord zelf héél goed ken  :D   O-)

Verder, ik ga deze week ne keer langs bij callebaut (is toch in buurt) ik zal eens zien of ze daar een fabrieksshop hebben  ;)

17

Ik vind zelf Callebaut waardeloos, de smaak is wel OK. Ik vind deze veel te stug om mee te werken.

18

Liene schreef:

Waardeloos  :nooo ....Oh nee, echt niet hoor!
Haha, maar dat is natuurlijk gewoon  heel erg persoonlijk.

MMF vond ik inderdaad ook erg prettig werken, maar echt vergelijken ga ik niet doen hoor....dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

is idd erg persoonlijk !

19

Gelukkig maar dat we allemaal verschillend zijn toch :D

20

Liene schreef:

Gelukkig maar dat we allemaal verschillend zijn toch :D

idd, anders zou het maar saai zijn hé !

21

Ik heb gisteren toevallig de callebaut geprobeerd. Gebruik normaal de MMF van Regalice, die is veel zachter om te kneden, de callebaut kost was spierkracht om een beetje door te kneden maar dat vind ik wel het enige nadeel.
De callebaut vind ik wel heel lekker van smaak en heel fijn om dun uit te rollen, het ruikt ook heel lekker en dat vind ik toch ook belangrijk, vind zelf de bakels niet lekker ruiken (die gebruik ik wel om te boetseren).
Kreeg de taart ook makkelijk netjes strak.

Say YES with joy. Say NO without fear.

22

ik heb nu ook callebaut, eerder gebruikte ik bakels.
over fans gesproken, ik ben er een!
het stugge waar cake studio over spreekt herken ik enkel van het eerste kneden, gaat mijns inziens snel over en dan heb je een heerlijk kneedbare fondant die prima te kleuren en (dun) uit te rollen is. plakt niet en ook kun je er super mee boetseren, tylose is eigenlijk niet eens echt nodig en de geur is werkelijk zalig! smaak is ook niet verkeerd, vond er eerst een beetje een nasmaakje aan zitten maar daar heb ik nu geen last meer van.

liefs marieke

Sorry maar heb al op google gezocht,heeft iemand voor mij een paar linkjes van webshop's waar ik het kan kopen :o
Ik zag namelijk dat je het bij de koekjesfee kunt bestellen maar heb je ook nederlandse webshop's ivm de verzendskosten,want ben er steeds meer benieuwd naar aan het worden :Y
Mag mij ook mailen O-)

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

24

Sorry maar heb al op google gezocht,heeft iemand voor mij een paar linkjes van webshop's waar ik het kan kopen :o
Ik zag namelijk dat je het bij de koekjesfee kunt bestellen maar heb je ook nederlandse webshop's ivm de verzendskosten,want ben er steeds meer benieuwd naar aan het worden :Y
Mag mij ook mailen O-)

Als je in groothandel koopt, dan kan je ook makkelijk bij Callebaut zelf kopen (prijs zal mss iets lager liggen?) even surfen naar Callebaut.com en klikken op contact. Voor Nederland is hun sales department in Zundert. Ik mail je anders snel even de contactgegevens. Helaas woon ik zelf vlak tegen Callebaut, dus geen idee in welke Nl shop dat te vinden is.

25

Mag mij ook mailen O-)

taartwinkeltje, daar kun je het per kilogram kopen.

Groetjes van Natascha!