1

Onderwerp: Samen taart afsmeren en bekleden

Een vriendin en ik willen samen apart een taart bij mij gaan vullen, afsmeren, bekleden en versieren.

Nu doe ik het zelf altijd zo;
Vullen, afsmeren en dan een nachtje in de koeling en de volgende dag bekleden en versieren.

Maar hoe doe je dat als je dat allemaal op de dag zelf wilt gaan doen, in ongeveer 3 uurtjes? De merengue botercreme word dan nooit zo snel hard en het afsmeren word dan niet mooi straks zoals ik zou willen.

Hoe doen jullie zoiets? Wellicht zijn hier mensen die workshops geven, want dan heb je dat "probleem" toch ook?

Ben benieuwd

Re: Samen taart afsmeren en bekleden

Ik heb 1 workshop gedaan waar de taart helemaal niet in de koelkast ging, en dat was mn strakste taart ooit!

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Waar smeerde je mee af? 1-1 botercreme? Of de merengue?

4

Even een uurtje in de vriezer werkt ook prima  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Als je na het afsmeren het een uurtje in de koelkast kan zetten, dan is het al goed stevig. Bij workshops gaat het bij mij wel de koeling in, maar ik denk max een half uurtje. Is minder stevig, maar gaat ook goed.  Goed strak afsmeren.

Groet, Jolanda

6

met 1:1 afsmeren. Tijdens workshops gaat het bij mij ook maar 20 minuten in de koelkast. Met 1:1 gaat dat iets sneller. Ik doe het thuis ook maar een uur in de koelkast hoor. Gaat prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me