1

Onderwerp: taart decoreren,

Hallo,

Ik ben dus nieuw hier en ben al op zoek gegaan naar een antwoord op mijn vraag, maar ik ben er niet uitgekomen.
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Ik wil voor de verjaardag van mijn dochter een barbie/princessen taart maken.
Maar ikzelf en meerdere mensen hier lusten geen of houden niet zo van marsepein en fondant.
Waar kan ik mijn taart nog meer goed en lekker mee bekleden....

Alvast bedankt.
Groetjes Cindy

2

Re: taart decoreren,

Hoi Cindy,

Je kan een taart ook afsmeren met bijvoorbeeld botercreme of met chocolade of als je wat frissers wilt kwarkcreme. Zelfs een mona toetje zou gaan...

Het eindresultaat is dan wel anders. Ook heel mooi als je netjes hebt gewerkt maar niet zo strak als fondant of marsepein. Dat geeft bijna een steenachtige look. Afsmeren kan ook heel glad en in alle kleuren, want food colors kan overal in, maar 'mist' die fondant textuur.

Laat je nog weten wat je hebt gekozen en hoe het eindresultaat is geworden?

Succes ermee.

Groetjes

Met zoete groet! Akire

3

Of je maakt een ganache taart! Heerlijk! Staat wel bij de recepten.

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

4

Ik zat ook al te denken aan ganche, maar om nou een bruine princessentaart te maken hmmm.

Zou het ook kunnen met royal icing of iets dergelijks?
Of is dat echt niet te doen?
Het zou wel fijn zijn als het een beetje hard wordt, omdat ik hem verder nog wil versieren.
Erg hé, zo'n taartenleek....

Natuurlijk plaats ik snel foto's, ook wanneer de princessen taart heb gemaakt (begin febr.)

5

Neuh. Iedereen is een keer begonnen. Mij storen beginners vragen nooit! Hoe moet je het anders leren dan? Een schietgebedje en dan maar hopen dat de kennis in je hoofd terecht komt...

Bekleden met RI (Royal Icing) gaat ook maar dat wordt keihard en kan je beter niet voorzetten aan jonge kinderen (of mensen met een kunstgebit dat wordt vaak niet gewaardeerd.).

Wat je ook zou kunnen doen is Choco Leather maken in rose of paars of welke kleur je maar wilt en daar de barbie mee bekleden. Na de choco laag kan je er nog van alles mee doen. Is de choco laag nog niet hard dan kan je daar vormen indrukken, met een crimper mooie figuren maken of suikerpareltjes indrukken. Je kan er ook van alles opplakken (met RI)... Mogelijkheden legio.

Zo weer een beetje op weg?

Groetjes
Erika

Met zoete groet! Akire

6

Hier kan ik wel wat mee,

Dank je wel

7

cindyw schreef:

Ik zat ook al te denken aan ganche, maar om nou een bruine princessentaart te maken hmmm.

Zou het ook kunnen met royal icing of iets dergelijks?
Of is dat echt niet te doen?
Het zou wel fijn zijn als het een beetje hard wordt, omdat ik hem verder nog wil versieren.
Erg hé, zo'n taartenleek....

Natuurlijk plaats ik snel foto's, ook wanneer de princessen taart heb gemaakt (begin febr.)

Kan je het niet maken van witte chocolade die kan je dan gewoon kleuren.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8

Je kunt witte chocolade ganache gewoon kleuren. Ik heb er eens eentje groen gekleurd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G68JZGD7.jpg

Wel met kleurgel werken. Kleurstof op waterbasis werkt niet goed met chocolade.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me