1

Onderwerp: Voor tweede keer gedecoreerde taart invriezen mogelijk?

Misschien staat deze vraag al op het forum, maar ik kom hem niet zo 1-2-3 tegen:

Ik heb een geboortetaart gemaakt op verzoek van mijn zusje, voor haar collega die onlangs bevallen is. Op mijn advies heeft zij de gedecoreerde taart in de vriezer bewaard en vandaag rond het middaguur in de koelkast gelegd. Het was de bedoeling om morgenmiddag de taart af te geven, maar door ziekte gaat dit niet door.

Vraag is nu: kan de (inmiddels deels ontdooide) taart opnieuw de vriezer in?

De taart is gevuld met Mona citroenkwarktoetje en lemoncurd, afgewerkt met botercreme en fondant.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

2

Re: Voor tweede keer gedecoreerde taart invriezen mogelijk?

Ik zou het zeker niet opnieuw invriezen. kan iemand anders de taart niet brengen naar de collega van je zus? Of op laten halen?

3

Go4Cake schreef:

Ik zou het zeker niet opnieuw invriezen. kan iemand anders de taart niet brengen naar de collega van je zus? Of op laten halen?

Probleem is dat de kraamvrouw zelf ziek is. Misschien gaat ze hem toch brengen en dan later deze week op visite....

Ik ben benieuwd of er nog meer reacties komen.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

4

Ik denk dat het nooit goed is om iets 2 x in te vriezen, dit omdat de kwaliteit van het voedsel achteruit gaat.

Maar soms vraag ik mij wel eens af wat wij niet ongemerkt iets in de vriezer gooien, als we het ontdooid in de winkel kopen. De winkelier zegt niet dat het vanuit de fabriek al  ingevroren is geweest.

Maar als antwoord op je vraag, nood breekt wetten toch, of je moet een nieuwe maken. Ik zou hem dan maar invriezen

Maar ik zou het wel even zeggen, en misschien iets van de prijs af doen, Dit om je eventuele goede naam niet  te grabbel te gooien,

groetjes Yvonne