1

Onderwerp: BoterCreme,...

HALLOOO

Ik weet niet hoe ik het precies meot uitleggen, maar volgens mij is mijn botercreme niet zo WAUWW, laten we dat zo zeggen.

Het is zo boterig en dat kun je zien en smaken

Wat doe ik verkeerd, ik doe het gewoon zoals het recept zegt.

Margarine, poedersuiker..

Ook al doe ik een smaakje erdoor, blijft herzelfde maar dan met een smaakje.

Hoort dit zo of moet het anders zijn.

2

Re: BoterCreme,...

De meesten hier maken em met de mix uit de webshop.
ik ook. vinnum heerlijk!

3

ik gebruik voor botercreme altijd ongezouten roomboter en poedersuiker (1:1) dit ong 10 minuten doormixen en dan krijg je een soort van slagroomachtige substantie.....dit gebruik ik om af te smeren.

om te vullen gebruik ik roomboter en poedersuiker, daar voeg ik banketbakkersroom aan toe (recept staat ook op het forum vermeld)

N-Joy Cakes

4

Is het om af te smeren of als vulling. Met de mix kan je niet afsmeren omdat daar water doorheen gaat en daardoor je marsepein/fondant smelt. Ik maak voor het afsmeren een botercreme met 1 deel poedersuiker en 1 deel roomboter/margarine. Smaakt goed!

5

Go4Cake schreef:

Is het om af te smeren of als vulling. Met de mix kan je niet afsmeren omdat daar water doorheen gaat en daardoor je marsepein/fondant smelt. Ik maak voor het afsmeren een botercreme met 1 deel poedersuiker en 1 deel roomboter/margarine. Smaakt goed!

Over het afsmeren met de mix zijn de meningen over verdeeld. Ik doe het wel en gaat heel erg goed en ken er meer die het zo doen
Alleen op een bloedhete dag is 1:1 voor afsmeren verstandiger

6

Nou ik heb net 2 taarten afgesmeerd met botermix, maar ze zijn wel gesmolten aan de onderkant !
Dus ik ga voortaan 1:1 gebruiken

7

Oohh dus de 1:1 is voor afsmeren en neit voor de vulling??

En ja ik doe ook 1:1 maar dan ook 10 minutjes met mijn mixer maar toch vind het toch niet zo...

Denk toch dat het anders moet smaken of uitzien...

ppff wat ene gedoee

8

BeautyCakes schreef:

Wat doe ik verkeerd,

Dit:

Margarine, poedersuiker..

Boter met suiker smaakt naar wat het is: boter en suiker ;) En als je dan ook nog eens margarine met suiker gebruikt... :S ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Maar wat moet ik dan doen??

10

echt roomboter gebruiken i.p.v margarine
dan smaakt die niet zoals jijk beschrijft
margarine heeft toch een bepaalde smaak vind ik

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

11

anders kan je een keer merengue botercreme proberen. die vind ik altijd erg lekker!

12

Jaa maar ik bdoel met ongezouten margerine, bij de AH haal je die.
Roomboter heb ik ook gebruikt,,,toch vind ik het maar raar..

Kunne jullie foto plaatsen hoe eht eruit moet zien!

13

Idelet schreef:
Go4Cake schreef:

Over het afsmeren met de mix zijn de meningen over verdeeld. Ik doe het wel en gaat heel erg goed en ken er meer die het zo doen
Alleen op een bloedhete dag is 1:1 voor afsmeren verstandiger

Mijn taarten afgesmeerd met de boter creme mix zijn allemaal gesmolten. Nooit meer dus! Doe het nu 1 op 1.

14

@ Go4cake: Ik werk met fondant en als ik afsmeer met de mix, gaat het nooit fout.
Werk jij dan met marsepein dat dit anders reageert?

15

BeautyCakes schreef:

ik deed ook iets niet goed met de buttercreme, en heb toen ook deze vraag gesteld. Heb vorige week 1:2:3 BC gebruikt.
Dus 1 deel eiwit (50gr)
       2 delen suiker (100gr)
       3 delen boter (150gr)
de grammen er achter zijn maar als voorbeeld.
dit is heerlijke buttercreme smaakt niet meer zo boterig. en wordt ook wat hard!
echt om af te smeren dus..

suc6

Cogli l'attimo

16

ik maak altijd zelf merengue botercreme in de verhouding 1:2:2,5 en vindt het zalig, kan je allerlei smaakjes nog doorheen doen als je wil. Smeer daar ook mee af en gaat prima, nog geen problemen mee gehad.

maar margarine  :s  is idd echt wel iets anders als roomboter...Er moet echt ongezouten roomboter op staan, anders nog maar eens een kwartiertje voor het schap bij AH gaan staan ....

17

Idelet schreef:

@ Go4cake: Ik werk met fondant en als ik afsmeer met de mix, gaat het nooit fout.

Bij mij was het twee keer fout gegaan met de marsepein. Maar ik had toen aan de zijkant ook versiering gedaan. Was allemaal zacht geworden en naar beneden gezakt.... :(

18

yld schreef:
BeautyCakes schreef:

ik deed ook iets niet goed met de buttercreme, en heb toen ook deze vraag gesteld. Heb vorige week 1:2:3 BC gebruikt.
Dus 1 deel eiwit (50gr)
       2 delen suiker (100gr)
       3 delen boter (150gr)
de grammen er achter zijn maar als voorbeeld.
dit is heerlijke buttercreme smaakt niet meer zo boterig. en wordt ook wat hard!
echt om af te smeren dus..

suc6

Vind je het niet eng rauw eiwit? Of gebruik je eiwitpoeder?

19

hmmm,,

Maar bij het o ngezouten margarine staat voor gebakjes taarten enz....

duss lijkt me toch niet erg die margarine,,
Ean met roomboter is precies hetzelfde, heeft niemand een foto ervan ofzo van dichtbij.

En waarom proef ik nog poedersuiker ertussen..na 10 a 15 min mixen.

ik vind 1:1 wel heerlijk! dat is voor mij ook de enige reden dat ik graag poffertjes eet, precies die smaak van boter en poedersuiker :lol:

ik vind, (maar ik ben geloof ik de enige) juist de botercreme mix niet zo lekker. evt nog wel als vulling, maar zeker niet als topping van een cupcake.

je kan ook suikerbakkerspoeder proberen, dat is net wat fijner dan poedersuiker, dus misschien lost dat beter op, zodat jij het lekkerder vindt?

I never met a calorie I didn't like....

21

dat  kan
zal ik doenn...

22

taartenprinsesje schreef:

je kan ook suikerbakkerspoeder proberen, dat is net wat fijner dan poedersuiker, dus misschien lost dat beter op, zodat jij het lekkerder vindt?

Dat dacht ik ook, maar blijkt dus niet zo te zijn. Het verschil zit 'm in wel of geen antiklontermiddel.

@BeautyCakes: Ik gebruik trouwens ook de 1:1 en na het mixen proef ik ook nog de poedersuiker er doorheen. Maar wanneer ik de taart eet niet meer. Ik zou toch ook echt voor roomboter gaan. Voor appeltaart, cake enz gebruik ik sowieso altijd roomboter. Maakt het gebak toch echt lekkerder   :Y :9

23

hahaha je bent de zoveelste die het zegt, weetje wat nu ga ik het echt doen!

Maar heb je dan ook ongezouten roomboter, die kan ik nergens vinden...

24

BeautyCakes schreef:

hahaha je bent de zoveelste die het zegt, weetje wat nu ga ik het echt doen!

Maar heb je dan ook ongezouten roomboter, die kan ik nergens vinden...

Vaak staat het op de verpakking. Wanneer het er niet op staat is het ongezouten...
Succes  :thumb:

25

Go4Cake schreef:
Idelet schreef:

Bij mij was het twee keer fout gegaan met de marsepein. Maar ik had toen aan de zijkant ook versiering gedaan. Was allemaal zacht geworden en naar beneden gezakt.... :(

Ik smeer altijd af met de botercreme van de mix en nog nooit problemen mee gehad.Bekleden doe ik met marsepein.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/