1

Onderwerp: Mijn allereerste beklede taart!

Al tijden lang heb ik me zitten vergapen aan al die prachtige taarten die ik hier voorbij heb zien komen. Een paar weken geleden alle spulletjes in huis gehaald die ik nodig had ( en natuurlijk heb ik nog veel veel meer spullen nodig uit de hebshop)

Hier mijn allereerste beklede taart. Het is een chocoladetaart, gevuld met frambozen-granaatappeljam, witte chocolade-ganache en verse frambozen. Bekleed met marsefond.

Volgende keer doe ik het echter anders, ik heb hem nu op 1 dag gemaakt en merkte dat ik echt moe werd halverwege het bekleden, dus volgende keer eerst de cake bakken en vullen en afsmeren, en dan de volgende dag bekleden.

Kritiek is van harte welkom :)

http://img151.imageshack.us/img151/4435/taartje2.jpg

* kruipt zenuwachtig weg in een hoekje*

2

Re: Mijn allereerste beklede taart!

Mooi taartje hoor en wat een creatieve vullingen al!

3

Voor je eerst beklede taart ziet hij er mooi uit. Ook mooi in combinatie met het onderbord.

groetjes van Nathaly

4

Kritiek???

Dat je taart BELACHELIJK goed is voor een eerste  ;)

Echt supergoed gedaan!! Mijn eerste zag er zo echt niet uit hoor! Dat beloofd nog wat!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Ik ben er gewoon trots op! Erg he! Op een taart!

6

Ik moet alleen nog iets bedenken op die zilveren pareltjes, ik vind ze zo mooi maar niet te eten die krengen, zo hard! En ik heb nog geen bloemuitstekers. Heb deze uit de losse pols geknutseld, maar ik wil nog van die mooie uitstekers hebben.

7

ik vind dat je onderkant erg netjes is voor een eerste keer hoor, ga vooral zo door....

Leef je leven en volg de weg die bij je past!

8

Als je die uit de losse pols hebt "geknutseld"dan mag je zeker trots zijn. ik doe het je niet na

groetjes van Nathaly

9

Ik vind het een hartstikke mooie taart en al helemaal voor een eerste  :Y  En ik snap wat je bedoelt dat je halverwege moe wordt. Het kost best veel tijd om een taart te maken. Ik doe het bijna net als jij, behalve het kapsel dat bak ik van te voren en dat vries ik in, scheelt ook weer een hoop tijd.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

10

Ik had de taart vanmiddag al gebakken, maar jeetje wat een bult werk! Mijn keuken ziet er uit als een slagveld, voorzien van een wit laagje poedersuiker  :lol:

Volgende keer idd het kapsel eerst bakken en de vriezer in, en dan rustig werken. Dit was echt too much! Maar het resultaat is naar mijn zin. De taart is redelijk strak, hoewel je dit op de foto niet meer ziet, daar lijkt het of hij uitpuilt ( de dijkjes botercreme) maar hij is echt strak irl.

11

ik vind het een ontzettend leuke taart. En herken wat je zegt over de pareltjes, het ziet er heel feestelijk uit maar het zijn echt tandenbrekers  :D
ik doe de taart ook altijd in 2 x maken. Of avond van te voren bakken en vulling maken, dan volgende dag vullen, bekleden en decoreren. Of biscuit eerder bakken en in vriezen, want alles op 1 dag, dat vind ik ook heel veel en zo´n vers biscuit is soms ook lastig te verwerken.

Succes met je volgende taarten, dat komt vast helemaal goed!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

12

Ik vind hem erg goed voor een eerste taart, mooi bekleed hoor en je kapsel is mooi hoog!

Zelf doe ik het ook in 2 (of 3) dagen, ik ben ook nog niet zo snel. Nadeel is wel steeds de keuken opruimen en schoonmaken, maar ach, dat nemen we dan maar voor lief.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

13

We hebben hem aangesneden... gruwelijk lekker maar echt Ontzettend machtig...

http://img411.imageshack.us/img411/8436/aangesneden.jpg

Hartelijk dank voor de complimentjes allemaal :)

14

Echt heel mooi zeg!

X Bloeme

15

Ik weet geen kritiek te bedenken  ;) . Hij ziet er super uit!  :Y

Neem een kijkje op FB Taartjestuin om mijn oogst te bekijken!

16

Hij is heel goed gelukt , mijn eerste was niet zo mooi
Je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt met die lekkere vullingen
dus  :thumb:  :thumb:

17

Nou Gertieneke, dat viel nog wel mee. De witte chocolade ganache was zo klaar, toen ie koud was stijf geklopt, en in de spuitzak gedaan en hoppa vullen maar. Heel erg de moeite waard, deze combinatie van de zoete chocolade en de zurige frambozen houd ik er in!