1

Onderwerp: Chick Hicks, het groene racemonster uit Cars

Of ik een Chick Hicks taart kon maken.... nog nooit van deze character gehoord dus even gegoogled. Met 2 meiden in huis zie ik nooit autootjes en auto-strips voorbijkomen.
Het eerste autootje wat ik had geboetseerd was te lelijk...vanochtend nog even opnieuw gemaakt en nu was ie taartwaardig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UIGU4WIR.jpg
gevuld met zwitsers room en bosvruchtenvlaaivulling
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B8QNTQGI.jpg

Daarnaast nog een taart gemaakt voor een opa, ik kreeg de volgende omschrijving: met een brilletje en een kale kop en een randje haar plus zijn zwart/witte hondje". Hondje ziet eruit alsof ie al 10 dagen niet is gewassen, maar verder tevreden. Taarten voor mannen vind ik lastig versieren. Voor vrouwen zijn een paar bloemen altijd wel goed, maar hoe versier je een mannentaart?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVC6HLRW.jpg

Ik heb ook nog een Basketball themataart  gemaakt, ik open geen nieuw topic dus plaats het hier even, omdat ie toch wel geinig is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GYHSTWOH.jpg

2

Re: Chick Hicks, het groene racemonster uit Cars

Leuk zeg! Alle 3!
Opaatje is gaaf geboetseerd, vind het ook mooi gedecoreerd hoor!

Ik hoor al mijn kleuters wel over Chick Hiks praten, maar had ook nooit een idee over wie het ging hahaha.

.. Want taart kan altijd!!

3

Lejow schreef:

Leuk zeg! Alle 3!
Opaatje is gaaf geboetseerd, vind het ook mooi gedecoreerd hoor!

Ik hoor al mijn kleuters wel over Chick Hiks praten, maar had ook nooit een idee over wie het ging hahaha.

Dank je wel. Nu kun je over Chick Hicks meepraten!

Ontzettend leuke taarten, mooi geboetseerd en mooie kleuren :thumb:  :thumb:

5

Gaaf gedaan!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

6

Mooie taarten, stuk voor stuk.

Met welk materiaal heb je geboetseerd?

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

7

Icehorse schreef:

Groetjes, Linda.

marsepein met tylose erdoor.

8

laurah12 schreef:
Icehorse schreef:

Groetjes, Linda.

Hoi Laura,

Huh? Ik dacht dat marsepein en tylose niet samengingen... Wat is het geheim? Hoe laat je de boel drogen en hoe lang van tevoren kun je zoiets maken?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben nog maar een beginneling. Heb nog nooit geboetseerd...

Groetjes, Linda.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

9

Geweldig zeg! Mag vd week mijn eerste Cars maken, een puzzel gaat wel lukken, maar moet twee taarten en wil graag ook 1 boetseren, heb je tips?

10

Icehorse schreef:
laurah12 schreef:
Icehorse schreef:

Groetjes, Linda.

Hoi Laura,

Huh? Ik dacht dat marsepein en tylose niet samengingen... Wat is het geheim? Hoe laat je de boel drogen en hoe lang van tevoren kun je zoiets maken?

Sorry voor de vele vragen, maar ik ben nog maar een beginneling. Heb nog nooit geboetseerd...

Groetjes, Linda.

Tylose en marsepein bijten elkaar niet hoor. Je kunt al dagen van te voren de boetseersels maken, maar niet in de koelkast zetten. Uit laten harden buiten de koelkast. dat geldt ook voor boetseersels van fondant.
Vanochtend heb ik het autootje dus gemaakt en bleef mooi in vorm.
Gewoon proberen! succes

11

Kyrabella schreef:

Geweldig zeg! Mag vd week mijn eerste Cars maken, een puzzel gaat wel lukken, maar moet twee taarten en wil graag ook 1 boetseren, heb je tips?

In de rubriek How to staat een picasa map van cars autootjes, deze heb ik uitgeprint om een idee te krijgen hoe ik moest beginnen. Dat is de beste tip die ik je kan geven.
Succes.