1

Onderwerp: fondant smaakloos

hoi ik heb een taart gedeeltelijk bekleed met fondant.
en nu kreeg ik te horen dat de rolfondant  smaakloos  was,terwijl de vorige taart juist met dezelfde  soort fondant erg zoet was.
moet er wel bij vertellen dat de vorige keer ik geen tylose had gebruikt en  wel een heleboel poedersuiker dus dat was te verwachtten, en nu heb ik er alleen tylose erbij gedaan .want de smaak was zoet genoeg  dacht ikzelf.
de fondant bleef met kneden niet plakken dus ik had geen poedersuiker gebruikt.
hoe kan het beter?

Re: fondant smaakloos

Hoi,

Marshmallowfondant gebruiken, erg lekker of chocoladefondant nog lekkerder.
Wat is de functie van tylose erbij doen? Dat snap ik niet helemaal omdat je het over smaak hebt.....

mmmmmm. ik heb eigenlijk geen idee, dus ik lees even mee :shh:

mijn fondant (regal icing) vind ik altijd tamelijk zoet. :x

had je nu een ander merk dan de vorige keer?
(of je had nu zoetekauwers) :P

like it...love it....till you just can't resist !!!!

4

hoi bedankt voor de snelle reactie.
eerste taart met rolfondant van regalice, zelf gekleurd maar die bleef maar plakken, dus veel poedersuiker gebruikt[en elke keer handen wassen met koud water omdat door de warme handen die weer bleef plakken]. reacties VEELS TE ZOET
tweede taart rolfondant van regalice weer zelf gekleurd en beetje tylose er doorheen gekneed [want dat helpt tegen plakken] en nu dus totaal geen poedersuiker gebruikt.
nu de reactie SMAAkLOOS.
dus zo ga ik nog niet vooruit.
had wel een lekkerder vulling, recept  chocoladeganache van de site.
deze reactie kwam van een zoetekouw die ze allebei had geproefd al was hij wel degene die de vorige zoet maar lekker vond

5

Fondant met tylose vind ik zelf ook erg vies.

Maar tylose om uit te rollen of tegen het plakken daar heb ik nog nooit van gehoort. Tylose gebruik ik om fondant beter te laten uitharden (en dat wil je niet voor de laag op de taart denk ik).
Als het de volgende keer weer zo plakt kan je beter crisco gebruiken. Even je handen mee insmeren en zorgen dat je niets pluizigs meer vastpakt :/

En er zijn heel veel verschillende smaken fondant. Hier vinden ze de regalice ook niet lekker. Maar hier zijn ze ernorme fan van MMF.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

dixie schreef:

hoi bedankt voor de snelle reactie.
eerste taart met rolfondant van regalice, zelf gekleurd maar die bleef maar plakken, dus veel poedersuiker gebruikt[en elke keer handen wassen met koud water omdat door de warme handen die weer bleef plakken]. reacties VEELS TE ZOET
tweede taart rolfondant van regalice weer zelf gekleurd en beetje tylose er doorheen gekneed [want dat helpt tegen plakken] en nu dus totaal geen poedersuiker gebruikt.
nu de reactie SMAAkLOOS.
dus zo ga ik nog niet vooruit.
had wel een lekkerder vulling, recept  chocoladeganache van de site.
deze reactie kwam van een zoetekouw die ze allebei had geproefd al was hij wel degene die de vorige zoet maar lekker vond

Hoi,

Maar tylose gebruik je alleen door fondant voor decoraties 3 D.
Anders heeft tylose geen enkel effect en zeker niet voor de smaak.
Daar heeft Ottolien gelijk in.
Je kunt inderdaad beter crisco gebruiken, maar wel weinig, anders gaat het alsnog weer plakken.
Je kunt ook suikerbakkerspoeder gebruiken, werkt ook goed, maar dan wordt de smaak wel wat zoeter, maar als je er voor zorgt dat je vulling niet zo zoet wordt, heft dit de smaak weer op.