1

Onderwerp: Help mijn kapsel is scheef..

Nu heb ik al een taart weggegooit omdat hij niet gaar was met de tempratuur oplopend..
Nu is het kapsel gaar ( funcake bis mix ) maar heb ik een scheve taart.
Wat kan ik hieraan doen en hoe zorg ik dat taart nummero 2 er straks wel wat rechter uitkomt ?
Heb namelijk nog maar 1 kans kwa mix  :rolleyes:

maar moet wel zeggen dat ik al erg blij was dat de taart wel gaar was.

2

Re: Help mijn kapsel is scheef..

:think: wat bedoel je met scheef? Links (of rechts) minder hoog dan de andere kant, of het midden hoger dan de rand of...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

oh sorry voor de slechte beschrijving.
De taart is gewoon niet recht van boven ( nu weet ik dat je de taart moet omdraaien om te bekleden maar nu blijft hij wiebelig staan.. )
Hij is dus van boven een beetje gebolt en die bol is scheef 'gegroeit' waardoor mijn boven ( onder kant van taart dus ) scheef is...

4

ik zou aan de hoogste kant een plakje afsnijden en met een likje botercreme o.i.d. aan de laagste kant plakken, dan is je taart recht.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

Dan staat je oven te heet :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

6

als oplossing: de taart weer omdraaien (scheve kant boven), mbv taartzaag kun je 'm dan mooi recht snijden, daarna weer omdraaien en dan heb je een rechte taart :Y

7

Bedankt voor de tips!

De taart is door op zijn kop afkoelen toch nog mooi recht geworden!
heeft alleen een klein scheef hoekje die ik even ga weg werken met bc.

2e taart ( of eigenlijk de derde he ) staat er nu in en begint ook mooit hoog te worden :D
Wel spannend hoor!
heb hem iets naar de zijkanten uitgesmeerd en daarna vrij recht gekregen en zo te zien gaat het goed!

Ik heb de oven nu zoals op de verpaking staat op 160 gr hete lucht.

Hoop alleen wel dat ik me bc weer wat zachter krijg voordat ik ga bekleden want heb die in de koelkast gezet samen met de andere vullingen  :grr:

sylvia1990 schreef:

Bedankt voor de tips!

De taart is door op zijn kop afkoelen toch nog mooi recht geworden!
heeft alleen een klein scheef hoekje die ik even ga weg werken met bc.

2e taart ( of eigenlijk de derde he ) staat er nu in en begint ook mooit hoog te worden :D
Wel spannend hoor!
heb hem iets naar de zijkanten uitgesmeerd en daarna vrij recht gekregen en zo te zien gaat het goed!

Ik heb de oven nu zoals op de verpaking staat op 160 gr hete lucht.

Hoop alleen wel dat ik me bc weer wat zachter krijg voordat ik ga bekleden want heb die in de koelkast gezet samen met de andere vullingen  :grr:

je kunt je botercreme weer even mixen en dan is die ook weer zacht :)

9

sylvia1990 schreef:

:lol: waar ken ik dat van?  :o  :o  :s