1

Onderwerp: Botercreme en monchou?

Hallo allemaal

Ik wil voor mijn dochter graag een mooie taart gaan maken maar ik heb het nog nooit gedaan.
Ik loop nu tegen een paar vragen aan en ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik had in gedachten om de taart af te strijken met botercreme extra dus met banketbakkersroom. Nu meen ik alleen dat ik net ergens heb gelezen dat dat te nat zou zijn? Kan ik dan deze beter voor de vulling gebruiken en dan met gewone botercreme afsmeren?

Ik had ook in gedachten om een vulling met aardbeienjam te maken maar nu lijkt monchou me ook erg lekker.
Hoe kan ik dat nu heb beste doen? Ik heb wel de banketbakkersroom maar misschien wordt het te met jam en monchou. Dan misschien beter zonder de monchou?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

2

Re: Botercreme en monchou?

Ik zou zeker geen bbr door mijn botercreme doen, dat kan inderdaad te nat worden, "gewone" botercreme is dan beter...

Monchouvulling kan prima (mengen met wat vanillesuiker en opgeklopte slagroom.. ) Heerlijk!
1 laag jam en 1 laag monchou???

Succes!

zo hééérlijk ontspannend.....

3

Hoi

Dank voor je reactie!

Zou dat lekker zijn 1 laag jam en 1 laag monchou? Dit is wel wat ik in gedachten had ja.

4

In principe maak je vaak gebruik van een laag jam met een roomlaag.. en die combi kan heel goed!
Succes!  :thumb:

zo hééérlijk ontspannend.....

5

Als je de jam eerst een beetje warm maakt is het makkelijker te smeren op je biscuit.

Christine.