1

Onderwerp: serpentines bij strik

serpentines die zo leuk krullen bij een strik vindt ik zooooo leuk.
De strik is al gemaakt...maar hoe maak ik die krullen? gewoon strak om iets ronds heen draaien??
Alvast bedankt :)

2

Re: serpentines bij strik

heb van de week een krul staartje gemaakt voor een varkentje en die heb ik gewoon om het uiteinde van een penseeltje laten drogen

N-Joy Cakes

3

Reepjes fondant, zelf doe ik er ook nog tylose doorheen, om een potlood of iets dergelijks draaien. Laten drogen en heel voorzichtig het potlood eruit draaien.

4

Is het dan ook handig om je penseel of potlood in te smeren met crisco? En laat je die dan luchtdcht drogen?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

ik zou het met grotere stukken wel even insmeren met crisco of stukje vershoudfolie eromheen (strak) wikkelen.

drogen doe ik altijd gewoon aan de buitenlucht

N-Joy Cakes

6 Laatst bewerkt door Ottolien (14-01-2011 10:00)

Ik zelf draai het potlood eerst in huishoudfolie, maar dat is omdat ik dat gewoon veel hygiënischer vind :+

Een potlood was je tenslotte niet af (tenminste ik niet) maar een kwast gaat bij mij wel gewoon in de sop :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:

Ik zelf draai het potlood eerst in huishoudfolie, maar dat is omdat ik dat gewoon veel hygiënischer vind :+

Een potlood was je tenslotte niet af (tenminste ik niet) maar een kwast gaat bij mij wel gewoon in de sop :Y

zo doe ik het ook :Y

8

om een sate prikker kan ook

groeten Annemieke
Cake It

9

of om een rietje!

10

super bedankt weer voor alle tips :)
Dit gaat weer lukken.
Nog ff 1 vraagje erover... kun je ze ook op van die stekers doen die uit de taart springen? of houdt dat niet?

11

Je kan ze ook op van die stekers doen. Maar dat moet je dan wel al doen voor je ze te drogen legt.
En persoonlijk zou ik dan die sprieten al in vorm maken. En daar het fondant om heen plakken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

12

Ottolien schreef:

Je kan ze ook op van die stekers doen. Maar dat moet je dan wel al doen voor je ze te drogen legt.
En persoonlijk zou ik dan die sprieten al in vorm maken. En daar het fondant om heen plakken.

Je bedoelt die spriet draaien als een serpentine en daar dan fondant omheen doen????