Helaas het recept via deze site om rolbare chocolade te maken was mislukt.
Voor zover ik weet heb ik alles precies zo gedaan als in het recept. Ik kon er wel een bal van maken , maar zodra ik het wat dunner wou kneden dan begon het te brokkelen.
Uiteindelijk heb ik met de chocolade die ik nog over had +/- 280 gram een recept van youtube gevolgd. Hierin werd verteld dat je de chocolade 1 op 1 met de glucosestroop moest mengen. zonder verdere toevoegingen. Dus ik had de chocolade laten smelten en direct de glucosestroop er bij geschonken (zonder te verwarmen) daarna goed gekneed en in de koelkast een nacht laten rusten. Vandaag er uit gehaald en ongeveer 10 seconden in magnetron gedaan. omgedraaid en weer 10 sec. er in gedaan.
Dit werkte prima Btje poedersuiker op aanrecht gestrooid en kon het zo uitrollen en over de mudcake gedaan (recept van deze site). Ik had meer dan genoeg om de 20cm taart te bekleden en had nog over om een paar roosjes te vouwen. En ik heb nog nog een bal over van ongeveer 6cm doorsnede.
Ik denk ik deel dit even met jullie , omdat ik meer berichten zag van mensen die brokkelige chocolade kregen. Veel makkelijker dan dit kan het volgensmij niet.
Al met al een geslaagde eeste keer.
Groeten,
Siard