Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ''Strooisel'' zijkant slagroomtaart
Pagina's 1
Volgens mij heet het nogatine en is het gewoon in de supermarkt te krijgen (bij ons wel in ieder geval) in het 'bakschap'.
Ja maar nogatine smaakt toch een beetje naar gesuikerde pinda's?
Daar smaakt het dus niet naar vind ik... of ben ik gek?
Voor zover ik weet is het gewoon nougatine wat je in de supermarkt kunt kopen. De grote verpakkingen in de groothandel heten ook gewoon nougatine. Ik vind het niet naar gesuikerde pinda's smaken hoor, maar ik weet niet hoe die van dr. oetker smaken eigenlijk....
Ik zag bij de Makro ook potten met zoete kleine stukjes hazelnoot (wat je ook over softijsjes strooit). Misschien is dat het?
Klinkt ook lekker! Maar volgens mij is het toch Nougatine...
Zal aankomende week eens gaan kijken!
hazelnootkrokant noemen ze het in de bakkers wereld
idd bij makro oid als vervanging is idd de nogatine een oplossing
Ik heb voor mijn slagroomtaart de nogatine van dr. Oetker gebruikt.
Ik vind het een hele klus om ze erop te krijgen maar de taart viel erg in de smaak.
Groetjes Marianne
Volgens mij zijn bresiliennenootjes de belgische benaming van nougatine Ik vroeg hier in NL laatst ook bresilennenootjes, maar ze keken mij echt maar raar aan
Anders even bij een Jamin vragen wat ze voor de ijsjes gebruiken of gewoon even bij een bakker binnenlopen?
Ik gebruik ook nougatine en dat is bij mijn weten hetzelfde als hazelnootkrokant. Dat spul wat ze verkopen voor op ijs, is inderdaad ook hetzelfde en smaakt heerlijk op een taart. Die rode zakjes van dr. Oetker uit de supermarkt zijn er prima geschikt voor en smaken ook erg lekker.
Om ze goed aan de zijkant te krijgen doe ik het altijd met mijn handen. Ik smeer de taart in met een laagje slagroom (niet te dik), zet hem op mijn draaischijf, dan doe ik in de kom van mijn hand de nootjes (of de vlokken/hagelslag) dan laat ik mijn hand op de bodem van de draaischijf rusten en druk vanaf onder de "bedekker" op de zijkant. Gaat na wat oefenen super makkelijk en snel.
Ik weet niet of jij ook welleens in Lidl komt, als je daar goed folder in gaten hou..die hebben om zoveel tijd een bakspullen in aktie en daar hebben ze doosjes met chocovlokken en echte noten aan zijkant wat jij zoek en parels noem maar op.
Ik kan wel opsturen als je wilt heb nog 2 doosje over en doe er niks mee
De em-te heeft de nootjes ook.. daar heten ze inderdaad nougatine.
Kan je de zijkant ook insmeren met witte chocopasta en dan de nootjes erop?
Kan je de zijkant ook insmeren met witte chocopasta en dan de nootjes erop?
Ik denk dat dat heel goed kan! Alleen trek je met witte chocopasta misschien je kapsel kapot? Omdat het wat stugger is? Voorzichtig te werk gaan dus, misschien een paar seconden in de megnetron om het een ietsiepietsie zachter te maken?
Oke, Dankjewel!
Doe de chocolade pasta bij andere taarten inderdaad altijd even in de magnetron . Wist niet zeker of het ging met de nootjes etc.
Pagina's 1
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ''Strooisel'' zijkant slagroomtaart