Onderwerp: Morgen mijn eerste biscuit: welk recept is het beste?
Hey allemaal,
Ik ga morgen dus mijn eerste biscuit maken, en ik zou graag jullie ervaringen horen over welk recept nou het beste is! Ik zie er namelijk zo veel en weet echt niet welke ik nu moet kiezen.. Wil uiteindelijk wel gewoon verschillende dingen proberen natuurlijk zodat ik er zelf achter kom welke ik het lekkerst vind, maar ik moet voor morgen echt even een goede kiezen want hij mag niet mislukken! (Moet hem opeens dinsdag al af hebben in plaats van vrijdag!!)
Hij wordt 20cm, dus wordt lijkt me sowieso 4 eieren want daar zijn de meeste recepten het wel over eens, maar dan:
- 50 gram bloem en 100 gram zelfrijzend bakmeel of:
- 125 gram bloem, 75 gram maizena, 3 theelepels bakpoeder of:
- 100 gram bloem, 20 gram maizena of:
- alleen 120 gram bloem
En hoeveel suiker is nou lekker? 150 gram + een zakje vanille suiker? En dan nog een snufje zout + een beetje citroenschil/vanille essence erdoor? En 2 el. kokend water zodat het lekker luchtig wordt?
En wat is het verschil tussen zelfrijzend bakmeel en gewone bloem met maizena/bakpoeder?
Sorry voor alle vragen maar ik zie zo veel verschillende recepten dus hoor heel graag jullie ervaringen! (Qua smaak en natuurlijk ook of ie mooi hoog enz. wordt!)
Alvast heeel erg bedankt!
xx