1

Onderwerp: IJstaart

Ik weet niet precies of mijn taart hier goed staat  :o . Sorry alvast als hij verkeerd geplaatst is.

Mijn taart is een ijstaart, die ik gemaakt had als dessert op kerstavond. Hij is gemaakt van slagroomijs, met daarin fijngehakte bitterkoekjes (later nog eens gemaakt met chocoladekoekjes en dat was eigenlijk lekkerder). Eroverheen een laag geschaafde chocolade en kerstkransjes.

http://94.100.121.32/1192050001-1192100000/1192051001-1192051100/1192051070_5_hNVg.jpeg

Doordat ik de taartvorm warm moest maken om de ijstaart uit de vorm te krijgen begon hij wel wat snel te smelten. Dit was wel jammer, hierdoor is het resultaat toch minder mooi als je hem dan presenteerd. Maar gelukkig vonden de gasten het erg lekker  :) .

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: IJstaart

mmmmm, ziet er lekker uit en klinkt ook lekker zeg  :P

leuk, ga ik onthouden en ook eens maken, dank je voor de inspiratie :thumb:

groetjes, Diana

3

Mjammie, ziet er lekker uit!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

Heerlijk :D Ben wel benieuwd naar het recept (A)

5

Bedankt allemaal  :) .

Het recept is eigenlijk heel makkelijk  :o .

Benodigdheden:
- 1 bak slagroomijs (kan ook vanilleijs zijn of andere naar eigen smaak)
- 1 zak bitterkoekjes (heb hem later met chocoladekoekjes gemaakt, dat was ook lekker)
- 1 blok chocolade (smaak naar keuze)
- verdere versiering naar keuze (ik deed er kerstkransjes op ivm kerstavond  ;) )
- 1 taartvorm

Bereidingswijze:
1. Verkruimel de bitterkoekjes en doe dit in een bakje.
2. Vul de taartvorm tot de helft met ijs.
3. Strooi de verkruimelde bitterkoekjes over het ijs. Laat wel ongeveer 0,5 tot 1 cm van de rand vrij.
4. Schep de rest van het ijs hier overheen.
5. Laat het ijs minstens een uur opstijven in de vriezer (langer mag ook. Zelf doe ik het ook altijd langer om het zekere voor het onzekere te hebben. Tijdens het bereiden kan het zijn dat het ijs best smelt namelijk.).
6. Als je de ijstaart wilt serveren, maak dan eerst de vorm warm door hem in warm water te houden. (Wij hadden eerst de vorm op een plaat gezet waar we hem op zouden serveren en toen heeft mijn vriend de vorm met warm water nat gemaakt, net zolang tot de ijstaart goed uit de vorm kwam.)
7. Schaaf de chocolade over de taart naar gewenste hoeveelheid. (Je zou de taart nog verder kunnen versieren naar eigen wens.)
8. Serveer de taart.

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!