1

Onderwerp: verschil in gebruik bc en bc-mix

Ik heb van de webshop de botercreme mix gekocht. Werkt goed hoor! Maar ik vraag me nu af wanneer ik nu beter deze mix kan gebruiken en wanneer ik beter de botercreme 1:1 kan gebruiken. Ik ben maar een beginneling, dus ik zie even het verschil in gebruik niet! (via de zoek functie kwam ik er ook niet echt uit.....)
Vast bedankt voor de info!

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: verschil in gebruik bc en bc-mix

Botercreme mix is om te vullen.
BC 1 op 1 is vooral geschikt om mee af te smeren.

3

Aha...... oké dan.
En zo'n dijkje maken, kan dat dan ook wel met gewone (1:1) botercreme, of moet ik daar dan wel de mix creme voor hebben?

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

4 Laatst bewerkt door Kaasvrouwtje (14-01-2011 15:23)

In principe kun je met iedere bc (1:1, mix of mbc) vullen, afsmeren en dijkjes maken  :Y .

Bij de mix moet je er dan volgens mij wel voor zorgen dat je niet te veel water hebt gebruikt en de meeste mensen vinden 1:1 niet zo lekker als vulling (te boterig)

Ik gebruik zelf eigenlijk altijd mbc om mee af te smeren en soms ook om te vullen (maar meestal gebruik ik daar allerlei andere leuke niet-bc recepten voor)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

Antwan schreef:

Aha...... oké dan.
En zo'n dijkje maken, kan dat dan ook wel met gewone (1:1) botercreme, of moet ik daar dan wel de mix creme voor hebben?

Dijkjes maak je met de 1 op 1 ... dijkjes maak ik zelf nooit... als je niet te dik vult en een stukje van de rand blijft zijn ze overbodig..

Over t afsmeren met mix zijn de meningen verdeeld.. maar feit blijft dat er water in de mix moet waardoor je fondant kan gaan smelten!

MBC is wel heel lekker, ook als vulling alleen vind ik het niet heel prettig afsmeren..

Maar goed dat zijn dus heel persoonlijke dingen die je eigelijk gewoon moet ervaren !

Succes!