1

Onderwerp: vraag

Ik ben ook begonnen met maken en decoreren van taart. Dit naar aanleiding van het volgen van een worshop cupcakes decoreren. Ik heb inmiddels 2 taarten gemaakt. Ben nog niet tevreden moet nog veel leren. Ik zit ook met het vullen van taart. Als ik de taart snijd zodat ik 2 lagen moet vullen kan dan het volgende. Op de eerste laag (de onderste laag dus) doe ik banketbakkersroom en daar meteen bovenop vlaaivulling (dus bovenop de banketbakkersroom) dan op de vlaaivulling de biscuit en dan op de 2e laag alleen als vulling doe ik de vlaaivulling. Kan dat? Moet ik de eerste laag altijd vullen met bijv. banketbakkersroom, kwarkvulling, bavaroise en de 2e laag met vruchten, jam?

Alvast bedankt.

2

Re: vraag

Niets moet! Maar voor de stevigheid doe ik wel altijd de (voor mijn gevoel) "zwaardere/stevigere vulling" onder. En je noemt banketbakkersroom met direct daarop vlaaivulling. Dat kan wel, maar dan moet je de totale laag zeker niet te dik doen; ook dit weer voor de stevigheid van je taart. Succes!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: vraag

Niks moet idd, maar ben het met e.b.m. eens dat het beter voelt om de zwaarste vulling onder te doen.
Gebruik veel zwitserse room (banketbakkersroom en slagroom), die gaat dan onder en daarboven, in een nieuwe laag bv jam of zoals jij vlaaivulling.
Maar wanneer het een hoge taart is die 3 x wordt doorgesneden, dan gaat in de bovenste laag gewoon nog een keertje zwitserse room, wel dunnere laagjes hoor.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning