1 Laatst bewerkt door CakeMaker_A (13-01-2011 16:41)

Onderwerp: kan dit??

zondag* mijn biscuit maken, rond 4 uur biscuit af hebben en invriezen. maandag de biscuit er rond 4 uur eruit halen en laten ontdooien(Hoelang moet dit?(ontdooien)) Vullen en botercreme erop(hoelang moet hij dan in de koelkast?). bekleden en decoreren met fondant.

Het feest is dinsdag, wat moet ik dan met de beklede taart doen?

bedankt!

2

Re: kan dit??

CakeMaker_A schreef:

bedankt!

Opeten  ;)   :D

Geintje natuurlijk...
Ik denk wel dat het kan.
Ontdooien van een biscuit duurt niet zo lang, hooguit een half uur (als hij nog niet helemaal dooi is, snijdt hij makkelijker door!)
het ligt aan je vulling of hij dan in de koelkast moet of niet.

3

De taart hoeft na de botercreme smeren niet zo heel lang in de koelkast hoor; even boter iets harder laten worden, kwartiertje ofzo.
Wanneer de taart klaar is (gedecoreerd enz) dan in een plastic zak (vuilniszak oid) in de koelkast of (als dat niet hoeft vwb de vullingen) op een koele plek); zo droogt de fondant/marsepein niet zo uit.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

tine83 schreef:
CakeMaker_A schreef:

bedankt!

Opeten  ;)   :D

Geintje natuurlijk...
Ik denk wel dat het kan.
Ontdooien van een biscuit duurt niet zo lang, hooguit een half uur (als hij nog niet helemaal dooi is, snijdt hij makkelijker door!)
het ligt aan je vulling of hij dan in de koelkast moet of niet.

haha, Bedankt!
Ik ga hem vullen met botercreme en jam.

5

Als je zondag bakt en deze na afkoeling in een plastic zak wegzet, dan kun je de volgende dag de taart maken en dinsdag eten. Vriezer hoeft niet eens.

Groet, Jolanda

6

Jol321 schreef:

Als je zondag bakt en deze na afkoeling in een plastic zak wegzet, dan kun je de volgende dag de taart maken en dinsdag eten. Vriezer hoeft niet eens.

De vraag die ik nu eigenlijk nog heb is : als de taart helemaal af en gedecoreerd is waar moet ik het die
Maandag avond dan laten om het dinsdg avond te serveren?

7

Carien schreef:

Wanneer de taart klaar is (gedecoreerd enz) dan in een plastic zak (vuilniszak oid) in de koelkast of (als dat niet hoeft vwb de vullingen) op een koele plek); zo droogt de fondant/marsepein niet zo uit.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Doen jullie je taart in een plastic zak? Dat doe ik nooit...Hij gaat zo los de koelkast in....

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

mamakaat schreef:

Doen jullie je taart in een plastic zak? Dat doe ik nooit...Hij gaat zo los de koelkast in....

:Y

10

ik zet ze in een plastic taartdoos van de xenos

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

11

Bekleed en al in plastic zak? Plastic taartdoos?
Oeh, nou gebruik de zoekfunctie hier eens en lees dan de topics over smeltende taarten...
Een beklede taart doe je óf los óf in een kartonnen taartdoos in verband met condensvorming  :thumb:

Groetjes Melanie