1

Onderwerp: heteluchtoven

Kan ik een bakblik op de bodem zetten van de oven bij een heteluchtoven?

Ik heb 't weleens eerder hier gevraagd, maar geen antwoord nog gekregen.
Ik wil een barbievorm maken in mijn kenwoodkom.
Maar de kom past alleen in mijn oven als deze op de bodem staat.
Zou ik de vorm zo kunnen gebruiken?

2

Re: heteluchtoven

:think: het lijkt me wel, maar zeker weten doe ik het niet, sorry; heb je niet ergens nog het boekje van de oven?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Volgens mij niet. Het is een hetelucht en de lucht circelt als het ware om het bakblik heen. Wanneer je dus iets op de bodem zet wordt dit deel minder heet.
Maar nu heb je het over een kenwood kom. Dit is natuurlijk een kleiner oppervlak wat dan op de bodem staat dan bv een gewone bakpan. Je kunt het proberen, natuurlijk. Ben wel benieuwd of het lukt. Succes :)

normale bakblikken met een platte onderkant niet, maar een wondermold wel, want die raakt nauwelijks de onderkant.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ga ´t vandaag proberen en laat weten of ´t gelukt is.

6 Laatst bewerkt door Mirie (12-01-2011 14:08)

't Is prima gelukt hoor. De kenwoodkom kan prima op de bodem van de heteluchtoven staan.

fijn dat je het laat weten!  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Mirie schreef:

't Is prima gelukt hoor. De kenwoodkom kan prima op de bodem van de heteluchtoven staan.

Dat wilde ik net gaan neerzetten want dat doe ik ook :+

Maar dat komt omdat ook in die kom je beslag niet tot op de bodem komt. Er zit een stuk onder waarin de lucht ook warm wordt en waardoor dus ook de onderkant gaart ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9 Laatst bewerkt door Chantal Tempelaars (12-01-2011 20:20)

Ik zette altijd mijn bakblikken op een rooster in mijn heteluchtoven. Maar omdat het rooster krom is, werden mijn taarten dus scheef.
Nu zet ik het bakblik gewoon op mijn draaischijf, mijn taarten moeten misschien iets langer in de oven staan, maar ze zijn altijd gaar en hoog.

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

10

hoi ook een vraagje over de heteluchtoven ,
als op de verpakking 180 staat en mijn heteluchtoven kan alleen per 25 graden omhoog en omlaag wat kan ik dan het beste doen?
175 of 200.

Ik zou 180 doen, dat komt het dichts in de buurt. Anders ga je gelijk 20 graden omhoog, en nu ga je maar 5 naar beneden. Alleen moet het misschien iets langer in de oven staan.

12

bedankt,
nog 1 vraagje hij rijst niet  goed alleen een mooie bol in het midden.
nu gebruik ik sinds kort een andere mixer,[1met een grote mixer, hij is wel wat ouder en heeft maar 2 snelheden] wel 10min. mixen natuurlijk maar hij rijst niet .

daar zou ik geen antwoord voor weten.

Wat ik wel eens gelezen heb is dat mensen eieren 5 min. in warm water leggen, maar of dat daar je taart hoger mee word  :think:
Ik heb ook wel eens gelezen dat ze een bak papiertje in de vorm van het taartje knippen met in het midden een rondje eruit geknipt en dat op de mix leggen (papiertje gaat mee de oven in). Zo gaat je taart gelijkmatig de lucht in en niet alleen in het midden.

Meer antwoorden heb ik niet voor je, succes

14

bedankt,volgende keer probeer ik dat heb net weer een mooi kapsel met minder hoge bol gebakken.

zet m'n vorm ook gewoon op het draaiplateau(dus op de grond)van m'n heteluchtoven.gaat goed!
als ik het op m'n rekje ga zetten staat het bijna helemaal bovenin m'n oven dus dat is geeneens een optie voor mijn oven.