1

Onderwerp: Help 2 taarten en hoe bewaren ivm marsepein en koelkast vulling.

Nu moet ik 2 taarten maken voor zondag.
Alleen nu moet mijn vulling : fruitvlaai aardbeien en chocolade mouse, en aangevette slagroom met chocolade mouse in de koelkast ? :think:

Nu bekleed ik hem 2 puzzelplaatjes met marsepein. Maar waneer is dan het slimste om de taarten te maken? Eerst dacht ik eraan om het vrijdag en zaterdag te doen maar dan zit ik met me vulling en eventueel smelten van het marsepein. en zelfs al doe ik het wel zaterdag 2x savonds dan moet de taart alsnog in de koelkast? 

Ben bang voor me marsepein  :nooo

2

Re: Help 2 taarten en hoe bewaren ivm marsepein en koelkast vulling.

Als je hebt afgesmeerd met botercreme 1:1 en je koelkast op de 'warmste' stand zet, zal het heus goed gaan.............

3

Ik zet altijd mijn marsepeinentaart in de koelkast afgesmeerd met 1 op 1 botercreme en nog nooit last gehad met mijn marsepein.
Ik gebruik Zeelandia marsepein, weet niet of dit uitmaakt??!!
Ik zou ze zelf zaterdag vullen, wel het lekkerst lijkt mij.. :Y

4

Mijn marsepeinen taarten zijn nog nooit gesmolten (afkloppen!). Deze maak ik ook een dag van tevoren en zet dan de taart 's nachts in de koeling, zelfs wanneer ik bc-vulling heb gebruikt. Ik doe wel altijd een dijkje van 1:1. In de zomer heb ik wel last van zwetende taarten door het te grote temperatuurverschil maar dit droogt gewoon op. Zowel bij Funcake en Zeelandia heb ik nergens last van. Ik zou dus ook gewoon zaterdag vullen en bekleden.

5

Klinkt als een lekkere combinatie. Wel heel machtig.

Ik gebruik altijd slagroom en dat gaat prima in de koelkast.
Wel goed inpakken in een taartdoos en plastic zak zodat er geen vocht bij komt.

Een uur voor aansnijden uit de koelkast en in een droge ruimte op temperatuur te komen. Zonder plasticzak zodat eventueel vocht kan verdampen.

Succes

6

Ik zet de taart altijd gewoon zonder doos, en zeker geen plastic, in de koelkast. Ik zorg altijd wel dat mijn salami op is.... :lol: