1

Onderwerp: dakje van de cc af

hoi allemaal,

ik vier zaterdag mijn verjaardag.. en wil cc's maken met een ' vulling'.

nu wilde ik het dakje van de cc afsnijden, een toefje vulling op de cc spuiten, en dan het dakje er weer schuin opleggen en dan een leuk versierseltje erop. is dat wat? of krijg je de dakjes van de cc er nooit mooi heel af??

ik wil de ene lading  cc's graag doen met  stukjes chocola er in en een bokkepootjesmouse en de andere met stukjes appel en een yoghurt/fruit vulling.

kheb dit nog niet eerder geprobeerd, dus heb geen idee of ik me nu iets in mn bol haal wat niet wat word haha

dus ben benieuwd wat jullie ervan denken.

2

Re: dakje van de cc af

Ik zie niet helemaal voor me wat je bedoelt
Als ik een cupcake vul, dan haal ik stukjes met de appelboor eruit, vul ik het, en zet ik de stukjes erweer in (tenzij ik 80 cupcakes moet maken ofzo)

Ik snap dus niet helemaal wat je bedoelt met dakjes er weer schuin opleggen...

3

@ idelet: normaal doe ik er een toefje boven op, of anders fondant...dan doe ik dat idd de vulling ook zoals jij net beschrijft.

maar ik wil nu de cc niet plat maken ( door snijplank) en hem dus bol laten, en dan de bovenkant er in zijn geheel afsnijden. dan een grote toef erop spuiten, en dan het ' dakje' er weer bovenop leggen..

4

eeja schreef:

@ idelet: normaal doe ik er een toefje boven op, of anders fondant...dan doe ik dat idd de vulling ook zoals jij net beschrijft.

maar ik wil nu de cc niet plat maken ( door snijplank) en hem dus bol laten, en dan de bovenkant er in zijn geheel afsnijden. dan een grote toef erop spuiten, en dan het ' dakje' er weer bovenop leggen..

Oke ik snap wat je bedoelt maar ik heb dan antwoord op de vraag niet :lol:

5

mm jammer. ik weet ook niet of het mooi word.... en wil natuurlijk wel wat leuks presenteren..

maar ik weet ook niet of de toefjes lang genoeg mooi blijven..
ik wil ze graag smorgens erop doen, en ik heb ze smiddags nodig.. blijven de toefjes dan wel mooi staan? of zakken ze dan al in als plumppudding????

6

Ik denk dat het wel lukt. Ik snijd mijn dakjes er namelijk weleens af als ik een mooie rechte cc wil, en die dakjes blijven mooi (ik eet ze altijd zelf op). Als je een stevige toef gebruikt, moet dit zeker lukken.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

dank je wel almie..

ben nu zo aan het twijfelen welke ' vulling' ik ga gebruiken. ik twijfel tussen een paar.. en ben in staat om ze allemaal te gaan maken hahahahahah

de stoofpeertjesvulling lijkt me ook erg lekker, oww keuzess hihi

8 Laatst bewerkt door bosbes (13-01-2011 10:20)

Ik heb ze gisteren gemaakt met gebroken walnoten en die kleine ronde tabletjes chocolade, heeeerlijk. Gewoon door het beslag.
Willy

9

hoe voorkom ik eigenlijk dat de cupcakes doorzakken naar de zijkant? normaal bak ik de cc's in mn moeders oven, dan zet ik ze in de muffinvormpjes en zakken ze niet weg als ik het beslag erin doe..
maar ik moet ze nu in mn eigen oven bakken, en die heeft een draaiplateau, dus kan ik de cc's niet in de muffinvorm zetten..want dat past helaas niet.
maarja ik wil natuurlijk niet van die weggezakte cc's hebben.. hebben jullie tips?