1 Laatst bewerkt door Gwenneke (12-01-2011 20:16)

Onderwerp: fi mold mini lace

Hoi,

ik ben met mijn nieuwe fi mold mini lace aan het stoeien... maar het lukt me totaal niet!!!!  :mad: Het gaat dus om de kleinste variant..

Ik vind het normaal gesproken erg fijne molds om mee te werken, maar deze is zo ondiep dat het me niet lukt om de marsepein af te snijden van de mold, omdat ik dan het hele lapje mee trek. De andere figuurtjes van de mold lukken wel. Moet ik misschien met gumpaste aan de gang, of fondant?

Heeft iemand hier een tip voor mij?

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

2

Re: fi mold mini lace

Misschien precies uitmeten? En dat ff wegen?

Dat doe ik nl met de babymold: die middelste is volgens mij iets van 6 gram en dat weeg ik eerst op de weegschaal en doe dit dan in de mold. Dat past dan precies. hoef je ook niets uit te snijden

3

dat gaat vrij lastig, want het kreng is 1 cm bij o.5 cm en ik denk nog geen 1 mm op zijn diepst. Ik heb het geprobeerd erin te wrijven, maar dat werkt ook niet..

misschien kun je het alleen als omgekeerde stempel gebruiken? Ik heb geen flauw idee :nooo

4

Ik heb em niet dus ik weet t dan ook niet

ik denk dat het met marsepein wel kan.

dit gevonden, maar geldt vast ook voor deze mold:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=70717

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Veel geduld, crisco aan je vingers en even in de vriezer. Dan lukt het vest wel  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Ik heb een uur zitten pielen, maar het lukt nog steeds niet helemaal. Zal hem tussendoor ook eens in de vriezer gooien, misschien werkt dat ook wel.. Bedankt in elk geval voor de tips. Ik ga morgen nog eens een keertje proberen, en anders maar omgekeerd stempelen ermee  :o