1

Onderwerp: Stapel taart advies...

Hallo,

Ik wil een taart van 20cm op 1 van 25cm stapelen. Nu heb ik hier op het forum werkelijk er alles over gelezen, en ik denk dat ik em door heb. Zou iemand kunnen zeggen of ik juist zit??

Onderste taart op een taartkarton.
Meet de kleinere taart op.
Binnen deze vorm steek ik (rietjes of kitkat of wat adviseren jullie??? iedereen heeft het over dowels, maar waar haal je die??)
Moet ik de kitkat als ik die zou gebruiken schuin afsnijden???
De gaatsjes smeer ik aan me botercreme
Waar de bovenste taart komt te zitten ook een laagje botercreme.
Dan de bovenste taart eropplaatsen zonder taart karton.
Klaar....

Of moet er dan nog iets gebeuren?????????

Heb ik em ver door??

Let me know ;)

Re: Stapel taart advies...

Ik vraag me af waar je deze informatie vandaan hebt  :D

De onderste taart liefst op een cakedrum, de bovenste taart op twee taartkartons, maar nog liever op een cakeboard.
Ik gebruik nooit eetbare stutmaterialen, uit angst dat het zachter wordt en mijn taart instort. Ik gebruik dus diverse soorten dowels die je gewoon in de webshop kunt bestellen.
Als je dan toch kit-kat wilt gebruiken, absoluut NIET schuin afsnijden maar juist het schuine kantje eraf snijden. Zorg dat de kitkats (of dowels) allemaal even lang zijn en dat ze precies gelijk met de hoogte van je taart zijn. Dit meet je op door een dowel in het midden van je taart te steken en af te tekenen op de rand.

Op de dowels een beetje botercrème of royal icing zodat de cakeboard van de bovenste taart mooi plakt, zonder dat je hele bovenkant beschadigt.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3 Laatst bewerkt door anotschka (12-01-2011 19:15)

Nou, ik zou onder de bovenste taart ook een kartonnetje doen anders zakt hij zo naar beneden.
Ik gebruik dowels, dat zijn houten stokjes die je op maat afknipt maar je kunt bijvoorbeeld ook dikke maisprikkers gebruiken, vast te koop bij de toko.

Succes

PS ik meld je even je staat niet goed
PS2 ik zie dat Suuz alles al uitgelegd heeft, als je haar advies opvolgt staat hij als een huis.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Tnx Anotschka.

Juist als je nieuw bent is het handig om de Titels, omschrijvingen en sticky's (=belangrijke topics boven in elke rubriek) even door te nemen vóór je een bericht plaatst.
Zo wordt meestal wel duidelijk waar je topic wel hoort.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door duuntje (12-01-2011 20:12)

Dank je wel voor het verplaatsen :o

Wat is het verschil behalve de dikte tussen een drum, cakeboard en een karton? Ik leg mijn karton altijd op een plastic schaal van mijn taarten doos...heeft dit het zelfde effecte???

pff dan bak je al bijna een jaartje taarten, en dan toch nog niet alles weten :o  :o  :/  :o  :o

iig bedankt voor de uitleg voor zo ver. Helemaal duidelijk!! thx!!

6 Laatst bewerkt door anotschka (12-01-2011 20:19)

Een drum is 10 ml dik, een cakeboard is 4 ml volgens mij en een karton is een beetje slap....
Je kunt in plaats van een drum natuurlijk ook een stevig onderbord gebruiken... Het gaat er om dat dingen niet om-dubbelklappen onder het gewicht van de taart.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

7

Oke bedankt.

Dan gebruik ik deze keer mijn onderbord.

THX voor de uitleg