1

Onderwerp: white chocolate frosting

Ik kwam dit al zoekend naar een ganache van witte chocoldade dat ik rood kan kleuren voor een taart die ik wil maken tegen en leek me wel de moeite waard om hier neer te zetten.
Kijk ook even op de link....met een lekkere bokke(n)pootjesvulling...is dat denk ik helemaal superrrrrr

White Chocolate Frosting
in Diana's Recipe Book

Average Rating:   
(total ratings: 1)
[Read reviews] [Post a review]
Servings: Fills and frosts an 8 or 9-inch two layer cake

Comments:
Use the best quality white chocolate for this frosting. It really does make a big difference in taste and texture. A few good quality brands are Lindt, Callebaut, Scharffen Berger and Valrhona. You can find these online or at specialty chocolate stores and at some upscale supermarkets.

Ingredients:
3/4 cup (4 ounces) good quality white chocolate, chopped
2 1/2 tablespoons all-purpose flour
1 cup milk
1 cup (1 stick/4 oz./113g) unsalted butter, softened
1 cup confectioners' sugar
1 1/2 teaspoons vanilla extract

Instructions:
Combine the chocolate and flour in a medium saucepan. Blend in the milk. Cook over medium heat, stirring constantly, until very thick. Remove from heat and cool. In a large bowl, cream the butter, sugar and vanilla. Beat until light and fluffy, about 3 minutes. Gradually add the cooled chocolate mixture, beating after each addition. Beat on high speed until frosting is a whipped cream consistency.

Makes enough to frost and fill a 8 or 9-inch 2-layer cake. 

http://www.dianasdesserts.com/index.cfm … Recipe.cfm

2

Re: white chocolate frosting

al geprobeerd?

kan je gewone witte ganache dan niet kleuren?

ik zou eens zo'n chocolade rand willen proberen van witte chocolade en dan met kleurstof bij. maar vrees dat het eeuwen gaat duren voor het stolt, hoe minder procent cacao in je chocolade, hoe slechter hij hard wordt.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Witte ganache kan je ook kleuren hoor. Alleen 'dekt' het minder goed dan de bruin/zwarte en blijf je de cake erdoor zien, ook na twee lagen (tenminste bij mij).

4

Nou ik begrijp overal dat je daar vet-oplosbare kleurstof voor moet gebruiken.

En dat is denk ik ookw el zo want ik heb eens geprobeerd om witte choc te kleuren met vloeibare kleurstof en stroop om choc klei te maken maar de choc veranderde van structuur (en dat is wat ze zeggen als he (veel) kleurstof gebruikt die niet in vet oplosbaar is)

Heb net een mailtje gestuurd naar planet om te vragen of zij die keurstof hebben. Weet dat het suiekratelier het heeft maar die zitten ook al zo verw eg...en een bestelling voor alleen dat is wel erg duur ;)

5

ik heb al een tube kleurpasta speciaal voor chocolade, kan je ook voor marsepein gebruiken, maar heb nog nooit geprobeerd om het met chocolade te doen.

had jij ook speciale kleurpasta toen kristien?

6

Nee, ik had geen speciale kleurstof. Eerst met de vloeibare (van bij de apotheker) gedaan en dat lukte - en met de wilton pasta's lukte het ook.

7

kristien schreef:

Nee, ik had geen speciale kleurstof. Eerst met de vloeibare (van bij de apotheker) gedaan en dat lukte - en met de wilton pasta's lukte het ook.

en weer sta ik verbaasd... kleurstof van bij de apotheek? echt?

katleen

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

ja ikke ook! bij jullie is alles bij de apotheek te krijgen zeker? karen koopt er ook al alles!

9

h

10

Hoi Catherine,

Het invriezen van ganache is bij mij perfect gelukt. Gevuld met de botercreme met eiwitschuim van Evelien .
En hij was heerlijk, zelfs na 14 dagen in de vriezer gelegen te hebben.

Ben van plan dit vaker te doen. :-D Het scheelt een hoop stress als je weet dat er in de vriezer iets heerlijks staat wanneer je het erg druk hebt. (bv Kerst)

11

bij mij is de witte ganache ook in de diepvries gegaan en dat ging goed. Hij ging eerst wel wat blinken maar ik heb hem dan in de koelkast gezet en toen was het ok.

12

En hoe hebben jullie die taart dan verpakt ? Ganache blijft toch een beetje plakken ? Dus dan kan er geen zak om....????!

13

Ik had maar een klein stuk :( meer over en ik kon het dus in een diepvriesdoos stoppen. Dat ging perfect. Moet nu gaan zoeken voor diepvriesdozen voor hele taarten zodat ik in mei met de communie van Koen 1 of 2 taarten met ganache ruim van te voren kan maken. (hoef ik ze de dag zelf maar uit de diepvries te halen!) :-D ;)

14

ik had 1 diepvriesbak (zo'n mand) ontruimd en daar gewoon los de taart ingezet. Het was wel maar een klein taartje, een grote zou er niet in passen..

15

oh heerlijk, ik ga er straks nog aan beginnen!

16

White Chocolate Frosting
In Diana's Receptenboek

Gemiddelde waardering:
(totaal beoordelingen: 1)
[Lees reviews] [Plaats een review]
Porties: Vult en vorst een 8 of 9-inch twee lagen cake

Opmerkingen:
Gebruik maken van de beste kwaliteit witte chocolade voor deze glimmertjes. Het is echt een groot verschil in smaak en textuur. Een paar goede kwaliteit merken zijn Lindt, Callebaut, Scharffen Berger en Valrhona. U kunt deze online of bij speciale chocolade winkels en op sommige luxe supermarkten.

Ingrediënten:
3 / 4 kop (4 ounces) van goede kwaliteit witte chocolade, gehakt
2 1 / 2 eetlepels bloem voor alle doeleinden
1 kopje melk
1 kopje (1 stick / 4 oz./113g) ongezouten boter, zacht
1 kop poedersuiker
1 1 / 2 theelepel vanille-extract

Instructies:
Combineer de chocolade en de bloem in een middelgrote steelpan. Blend in de melk. Koken op middelhoog vuur, onder voortdurend roeren, tot zeer dik. Haal van het vuur en laat afkoelen. In een grote kom de boter, suiker en vanille. Klop tot licht en pluizig, ongeveer 3 minuten. Voeg geleidelijk het afgekoelde chocolademengsel, gewonnen na elke toevoeging. Beat op hoge snelheid tot berijpen is een slagroom consistentie.

Maakt genoeg om vorst en vullen van een 8 of 9-inch 2-laags taart.

[blue]heb ik ff vertaald met google  ;)
voor de mensen niet zo goed engels kunnen.[blue/]
[red]als ik er de tij en zin voor had had ik hem zelf vertaald..,
hahaha mijn engelse leraar (oeps docent moet ik zegen volgensmij maar dat klinkt ook weer zo..) zegt altijd dat je geen vertaal machines moet gebruiken, zo gaf hij een grappig voorbeeld:
i'm the first woman president and im having my first period[red/]  :lol:

INACTIEF

17

Poeh, Boterkoekje, dit is wel een héél oud topic!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

18

makatralsy schreef:

Poeh, Boterkoekje, dit is wel een héél oud topic!

Ja, maar het is een recept en recepten gaan hier niet snel uit de mode  ;)