1

Onderwerp: mijn eerste cupcakes gemaakt!

ZOALS IK AL AANGAF, MIJN EERSTE CUPCAKES... ;)

http://i54.tinypic.com/65oggg.jpg
http://i52.tinypic.com/2ihkuhu.jpg
http://i55.tinypic.com/2llo7ja.jpg
http://i56.tinypic.com/34inzms.jpg

bedankt voor het kijken!! Tips zijn welkom ;)

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

2

Re: mijn eerste cupcakes gemaakt!

Leuke presentatie op dat dienblad.
Leuke cupcakes, maar heb je de fondant nou op poedersuiker uitgerold. Ik meen namelijk witte vlekken te zien op de bovenste foto. Kan ik me natuurlijk ook in vergissen aangezien de foto's niet zo scherp zijn.
Maar evengoed een tip:
rol uit op een siliconen bakmat. Heb je helemaal geen poedersuiker of crisco nodig.
Doe een beetje maizena in een schone stofdoek en je hebt een poederdonsje dat vele malen fijner werkt dan de grove poedersuiker.

Groetjes v. Annette.

3

Ze zijn heel leuk geworden. Ik denk dat je ze nu vast vaker gaat maken :-) en als tip om marsepein of fondant uit te rollen. ik gebruik zelf altijd een buro mat van de IKEA. Die is vrij groot en van dat doorschijnende pplastic en daar plakt ook niets aan vast. En als roller heb ik sinds kort een plastic roller en dan heb je amper problemen, met een houten rollen en op je aanrecht kleeft het altijd. Die mat van de Ikea is erg goedkoop en daar kan je veel plezier van hebben.

4

Titataart schreef:

Leuke cupcakes, maar heb je de fondant nou op poedersuiker uitgerold. Ik meen namelijk witte vlekken te zien op de bovenste foto. Kan ik me natuurlijk ook in vergissen aangezien de foto's niet zo scherp zijn.
Maar evengoed een tip:
rol uit op een siliconen bakmat. Heb je helemaal geen poedersuiker of crisco nodig.
Doe een beetje maizena in een schone stofdoek en je hebt een poederdonsje dat vele malen fijner werkt dan de grove poedersuiker.

Dank je wel!
Ik had wel een beetje poedersuiker gebruikt voor het uitrollen en heb marsepein gebruikt. Maar op de cupcakes was niks meer te zien ik had het weggewerkt met een klein beetje vochtige kwast ;)  En de foto wou maar niet flitsen haha dus van daar niet zo scherp.. :(  Maar bedankt voor de tip ;)

5

beertje36 schreef:

Ze zijn heel leuk geworden. Ik denk dat je ze nu vast vaker gaat maken :-) en als tip om marsepein of fondant uit te rollen. ik gebruik zelf altijd een buro mat van de IKEA. Die is vrij groot en van dat doorschijnende pplastic en daar plakt ook niets aan vast. En als roller heb ik sinds kort een plastic roller en dan heb je amper problemen, met een houten rollen en op je aanrecht kleeft het altijd. Die mat van de Ikea is erg goedkoop en daar kan je veel plezier van hebben.

Dank je en ik denk het ook wel ;) Ik zal even kijken bij ikea, ik had wel een ander matje eronder gelegd, maar dat schuifde heel de tijd werd er gek van...

6

Eerste cupcakes en dan gelijk heel veel gemaakt. Knap gedaan !!  :thumb:

7

Sofia schreef:

Eerste cupcakes en dan gelijk heel veel gemaakt. Knap gedaan !!  :thumb:

haha dank je wel!! ;)

8

Titataart schreef:

Maar evengoed een tip:

Ik heb een siliconen mat gehaald. En ben er erg tevreden over hij plak niet aan de onderkant meer. Ik heb nu problemen aan de bovenkant plakt vast aan mijn deegroller. Ik heb wel een houte,maar goed ik zie op you tube vaak dat ze met een houte deegroller werken. Wat kan ik doen...

9 Laatst bewerkt door Immila (27-01-2011 10:39)

toutout schreef:
Titataart schreef:

Maar evengoed een tip:

Ik heb een siliconen mat gehaald. En ben er erg tevreden over hij plak niet aan de onderkant meer. Ik heb nu problemen aan de bovenkant plakt vast aan mijn deegroller. Ik heb wel een houte,maar goed ik zie op you tube vaak dat ze met een houte deegroller werken. Wat kan ik doen...

Leuk zeg, je eerste cupcakes en inderdaad veel en leuk verpakt!

Een plastic roller plakt niet. Er zijn een paar opties:
- Bij de Xenos verkopen ze kleine deegrollers met siliconen laag. Alleen na verloop van tijd komen daar zwarte dingetjes van af, van de plek waar metaal (de siliconen mat zit om een metalen rol heen) de stok raakt en dan kun je hem beter weg doen.
- Je kunt een PVC rolstok kopen bij een taartenwinkel (kan ook online), zijn wel prijzig.
- Je kunt bij een bouwmarkt of de lokale kluswinkel een stuk PVC-pijp van de gewenste dikte en lengte af laten zagen en die gebruiken. Kost 2 euro ofzo en dat werkt ook prima. Kun je later altijd nog een duur exemplaar kopen.

Oh, die non-stick deegrollers met zo'n zilverkleurige rol (o.a. bij de Blokker en bij de taarten van 18) plakt toch nog wel aardig aan mijn marsepein. Bij PVC heb ik helemaal géén poedersuiker of maizena nodig...

10

Bij de action heb je van die snijmatten, in t groen, en die kosten bijna niks ( rond de 2 e ) en die werken ook prima om uit te rollen en uitsteken!  :Y

11

Zijn er ook oplossingen voor niet rolbare fondant?
Ik heb een pot van 1 kg gekocht bij de sligro, maar is niet kant en klaar om uit te rollen of wel? Ik gebruik altijd veel poedersuiker zodat ik er een beetje mee kan werken maar dat geeft inderdaad geen mooi resultaat, wat kan ik doen?

12

Immila schreef:
toutout schreef:
Titataart schreef:

Maar evengoed een tip:

Leuk zeg, je eerste cupcakes en inderdaad veel en leuk verpakt!

Een plastic roller plakt niet. Er zijn een paar opties:
- Bij de Xenos verkopen ze kleine deegrollers met siliconen laag. Alleen na verloop van tijd komen daar zwarte dingetjes van af, van de plek waar metaal (de siliconen mat zit om een metalen rol heen) de stok raakt en dan kun je hem beter weg doen.
- Je kunt een PVC rolstok kopen bij een taartenwinkel (kan ook online), zijn wel prijzig.
- Je kunt bij een bouwmarkt of de lokale kluswinkel een stuk PVC-pijp van de gewenste dikte en lengte af laten zagen en die gebruiken. Kost 2 euro ofzo en dat werkt ook prima. Kun je later altijd nog een duur exemplaar kopen.

Oh, die non-stick deegrollers met zo'n zilverkleurige rol (o.a. bij de Blokker en bij de taarten van 18) plakt toch nog wel aardig aan mijn marsepein. Bij PVC heb ik helemaal géén poedersuiker of maizena nodig...

Bedankt voor de tips ik ga wel kijken voor zo een pvc pijp en gewoon laten zagen, kan ik altijd later een duurder kopen ;)