1 Laatst bewerkt door cat2008 (03-01-2011 19:21)

Onderwerp: zelf kleuren = harder?

Hallo,

ligt 't aan mij, of is zelf gekleurde fondant naderhand harder dan voorgekleurde fondant?

groetjes, Cat

bakthuys.blogspot.com

2

Re: zelf kleuren = harder?

euh.. niet bij mij in elk geval  :D

Nou, dat heb ik zelf nooit eerlijk gezegd...

4

:think: leg je het wel goed afgesloten weg? Niet te lang 'open' laten liggen, misschien dat daar het probleem zit?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ik heb dat ook. Maar alleen met de restjes. Hetgene waar ik direct mijn taart mee bekleed en versier niet. Ik dacht eerst ook dat ik het te lang open had laten liggen. Nu doe ik dat niet meer maar heb ik het nog steeds. Nu vraag ik mij af of het misschien van de poedersuiker of maizena (ik heb ze al allebei gebruikt om plakken tegen te gaan) kan zijn. Hoop ook dat iemand het antwoord weet.

PS ik gebruik de kleurstofjes van Country Kitchen

6

ik doe de fondant in 'n plastic zak, dikke knoop erin en dan nog in een trommel...zou toch luchtdicht genoeg moeten zijn?

hebben jullie hier anders nog tips voor?

groetjes, cat

bakthuys.blogspot.com

7

Stevige plastic zak, geen lucht erin laten zitten bij de fondant, en de doos waar je het indoet ook luchtdicht. Dan moet het lukken.

En ikkehr, als je maizena gebruikt kan je je restjes iig niet meer bewaren.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Van maizena wordt je fondant droger omdat de maizena het vocht bindt. Bij poedersuiker is het ook zo maar is het effect minder sterk.

In een dichte zak (dik plastik bv ziploc, geen kraakzakjes) en dan in een trommel die goed sluit zou genoeg moeten zijn.

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl

misschien als je het weer gaat gebuiken even 10 sec in de magnetron, dan is hij weer kneedbaar

like it...love it....till you just can't resist !!!!

10

Ik vind gekleurde fondant juist zachter dan ongekleurd. Zeker als er veel kleurstof in zit zoals bij rood en zwart. Chocolade fondant is wel harder vind ik, maar eventjes in de magnetron en het kneed weer prima door.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me